Gå til innhold

Pussig problem med trådløst nettverk/laptop

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med en laptop her som jeg ikke får skikk på. Lurer på om det kan være prosessoren som synger på siste verset, men tenkte å høre her om noen har noe bedre forslag. :-)

Vet ikke hvor mye info som trengs, men det er en Dual Core 1.8MHz T3000 sak.

Problemet er nettet. Når den er koblet til trådløst fungerer det greit på dagtid, men når kvelden kommer går alt UTROLIG sakte. Å laste inn vg.no for eksempel tar fort en 20-30 sekunder. Kobler jeg den til kabel går det derimot kjapt.

Er det noen som vet hva dette kan komme av? Det er koblet til én annen pc til det trådløse nettet, men den er bare i bruk sporadisk. Jeg har prøvd å bytte kanaler på nettet, men det har ingen effekt.

Grunnen til at jeg lurer på om prosessoren kan ha noe med det å gjøre er at den av og til kjører på 100% ifølge Task Manager, og den blir svinevarm etter en time eller to med normal bruk.

Anyone? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et problem med en laptop her som jeg ikke får skikk på. Lurer på om det kan være prosessoren som synger på siste verset, men tenkte å høre her om noen har noe bedre forslag. :-)

Vet ikke hvor mye info som trengs, men det er en Dual Core 1.8MHz T3000 sak.

Problemet er nettet. Når den er koblet til trådløst fungerer det greit på dagtid, men når kvelden kommer går alt UTROLIG sakte. Å laste inn vg.no for eksempel tar fort en 20-30 sekunder. Kobler jeg den til kabel går det derimot kjapt.

Er det noen som vet hva dette kan komme av? Det er koblet til én annen pc til det trådløse nettet, men den er bare i bruk sporadisk. Jeg har prøvd å bytte kanaler på nettet, men det har ingen effekt.

Grunnen til at jeg lurer på om prosessoren kan ha noe med det å gjøre er at den av og til kjører på 100% ifølge Task Manager, og den blir svinevarm etter en time eller to med normal bruk.

Anyone? :-)

Hvis det er prosessoren, og du sier den står på 100% load - så vil hele maskinen bli treg og ikke "bare" det som går via trådløst nettverk.

Hvilke(n) prosess(er) er det som bidrar til så mye load?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...