Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

funker på adsl, men ikke isdn


Anbefalte innlegg

sitter med en helt ny HP maskin med XP Home, og maskina får nervesammenbrudd ("fryser" og dumper minne) med varierende mellomrom når jeg går på internett med isdn (via isdn adapter til USB port) Det kræsjer både på Opera og Explorer, så ergo må det være modemet... eller linja?

 

har tatt den med hjem og testet på adsl via gateway og da funka alt helt fint... noen med erfaring på dette? jeg mener, det er jo en "merke pc" (HP levert av Complit) så drivere og hardware skulle jo være tilpasset... eller?

 

isdn modem er eksternt og går til USB (ingen modem drivere) USB drivere er tiptop og av siste oppdatering...

 

hvor begynner jeg å feilsøke??

 

ps. det har vært erfaring med litt ustabil linje der maskinen står, kan dette spille inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sitter med en helt ny HP maskin med XP Home, og maskina får nervesammenbrudd ("fryser" og dumper minne) med varierende mellomrom når jeg går på internett med isdn (via isdn adapter til USB port) Det kræsjer både på Opera og Explorer, så ergo må det være modemet... eller linja?

 

Hva slags ISDN-adapter er det?

Lenke til kommentar
agvg: det er en "Diva ISDN USB" fra Eicon. har testet adapteren på en annen maskin og da funker den fint. har oppdatert "problem-pc'en" med siste DivaClient (inkl. de siste driverne) men den samme driten ennå...

 

Nyeste BIOS og drivere til hovedkortet?

Lenke til kommentar

maskina har vel en slik Bios som er spesialtilpasset for HP tenker jeg... har ikke gjort noe med drivere for hovedkort... er litt redd for å styre for mye, tenker litt på om leverandøren kan lage bråk p.g.a garantien (er en slik "ferdig" hjemmePC fra ComplIt)... får ringe til support telefonen igjen for å sjekke... (de mente det måtte være hardware feil på adapteren sist jeg pratet med dem)... men nå er jo det motbevist :-? det er vel egentlig bare bios og HK drivere igjen som kan lage trøbbel... men PC'en er som sagt 10 dager gammel... så man skulle vel annta at driverne burde være forholdsvis oppdaterte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...