Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av ny spill pc:)

Anbefalte innlegg

Hei, har bestemt meg for å kjøpe en ny stasjonær spill pc. Har kikket på komplett.no, og bestemte meg for denne pcen http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10394. Men så leste jeg på et forum at noen frarådet denne pcen fordi komponentene var dårlige. Derfor ble jeg usikker. Problemet mitt er at når det kommer til grafikkort, skjermkort og hovedkort vet jeg nesten ikke forskjell:P Derfor lurte jeg på om dere kunne vurdere disse pcene for meg? Trenger en pc som kan kjøre spill som crysis 2 og black ops;)Se bort i fra tilbuhøret til pcene.

- Komplett Crazy Christmas gamer http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10394 4495,-

- Komplett Gamer i05 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 6.495,-

- Komplett Gamer a20, Monthly edition - Desember http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180 8.495,- (Uten tilbuhøt kr. 7000,-)

- Komplett Gamer - StarCraft II Edition http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10440 10.490,- (pris uten tilbuhør kr. 7500,-)

- Komplett Gamer Premium - AMD Vision Black http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10430 12.995,- (pris uten tilbuhør kr. 12150,-)

Har tenkt å kjøpe denne skjermen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710.

Hvilken pc tror du gir mest for pengene? Den siste der er egentlig ikke aktuell med mindre dere mener den er verdt prisen. Men 7500,- er en helt grei pris.

Takk, mvh meg:D

Endret av ingiii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte også gamer på komplett.. Da valgte jeg "mothly edition". og konfigurerte selv. Kjøpte pc-en for par mnd siden. Se min youtube video av black ops. Under videoen ser du hvilken deler pcen består av.

Med disse komponentene klarer du black ops på max settings, men jeg vil råde deg til å velge bedre SKJERMKORT. Du kan velge f.eks XFX Radeon HD 6850 1GB GDDR5 eller enda bedre: PowerColorPowerColor Radeon HD 6870 1GB GDDR5. det er seff om du har råd da :) prisen vil variere mellom 7500-8500 kr alt etter hva du velger. 5770 klarer de fleste nye spill på max, crysis 2 helt fint men ikke på max settings.

Lenke til kommentar

Crazy Christmas Gamer er en helt kurant gamingmaskin til en billig penge. Klart det finnes bedre der ute, og Crysis-serien krever vel stort sett langt bedre hardware for å kjøre relativt smooth på 1920x1080 oppløsning. Til omtrent alle andre spill bør den duge helt greit. Skjermkortet som er satt opp som standard er GTS 450, dette yter jevnt litt bedre enn HD 5770 iflg. tester. i3-prosessoren er en helt grei dobbelkjerne. Ikke top notch, men til dagens spill går den helt greit.

Du må konfigurere maskinen slik at du får 4GB RAM, og samtidig ville jeg lagt på en Chieftec Smart Series 550W. Da havner du på ca 5000 totalt.

Alternativt kan du gå for Gamer i05, bytte CPU til i5-760, skjermkort til GTX 460 1GB og fjerne tastatur og høyttaler. Da havner du rett under 7500.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ville kanskje tro du må opp på den til 12k i og med at Crysis 2 har rimelig syke requirements. I hvert fall hvis du skal kjøre det på maks. Men jeg har ikke veldig stor peiling på det akkurat.

Crysis 2 (Cryengine 3) skal faktisk være mye bedre optimalisert og lagt for å utnytte hardware bedre enn forgjengeren.

Selv om grafikken blir veldig bra, har jeg faktisk en knapp på at Crysis 2, nesten vil kreve mindre enn Crysis 1, som var et rævva koda spill.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar! :D

Jeg hadde egentlig ganske lyst til å spille crysis med brukbar grafikkinnstillinger. :innocent: Jeg har råd til å betale 8500kr for pcen slik at pc+skjerm blir 10 000kr. srbz hva synes du om elscorpios oppsett?:

-CM Storm Scout Midi Tower Sort

-Corsair TX 650W PSU

-AMD Phenom II X4 955 Black Edition

-Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3

-Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9

-Western Digital Caviar® GreenPower? 1TB

-Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg hadde egentlig ganske lyst til å spille crysis med brukbar grafikkinnstillinger. :innocent: Jeg har råd til å betale 8500kr for pcen slik at pc+skjerm blir 10 000kr. srbz hva synes du om elscorpios oppsett?:

-Corsair TX 650W PSU

Ser veldig ok ut, men har noen kommentarer.

Vist det er monthly edition det er snakk om ville jeg heller valgt det hovedkortet som står som standard, forskjell er at det du har valgt nå har integrert grafikk (noe som er unødvendig pga eget skjermkort).

Harddisken er ikke helt spill vennlig pga det er en økodisk med variable snurrehastighet, igjen, den som står som standard er et bedre valg, eventuelt Western Digital Black eller Seagate Baracuda.

De pengene du har til overs at jeg heller brukt på GTX 460 DirectCU Top fra Asus :-) Er noen hakk hvassere enn 5770.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

-Corsair TX 650W PSU

Vist det er monthly edition det er snakk om ville jeg heller valgt det hovedkortet som står som standard, forskjell er at det du har valgt nå har integrert grafikk (noe som er unødvendig pga eget skjermkort).

Harddisken er ikke helt spill vennlig pga det er en økodisk med variable snurrehastighet, igjen, den som står som standard er et bedre valg, eventuelt Western Digital Black eller Seagate Baracuda.

De pengene du har til overs at jeg heller brukt på GTX 460 DirectCU Top fra Asus :-) Er noen hakk hvassere enn 5770.

Ok, har jeg forstått riktig nå? :roll:

Kabinett:

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower Vifter: 1x 200mm Front, 1x 120mm Bak, mATX, ATX, Rød LEDs Av/På

Strømforsyninger:

Corsair TX 650W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 120mm Vifte

Prosessorer:

AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

Hovedkort:

Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 ATX, AMD890GX+SB850, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, HDMI

DDR3 minneDDR3 minne:

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

Harddisk:

Western Digital Caviar® Black™ 500GB , Sata 3 Gb/s, 32MB Cache, 7200RPM

Dette blir totalt 7700kr, så jeg har fortsatt litt penger til overs. :new_woot: Er det flere som har innspill?

Endret av ingiii
Lenke til kommentar

-Corsair TX 650W PSU

Ok, har jeg forstått riktig nå? :roll:

Kabinett:

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower Vifter: 1x 200mm Front, 1x 120mm Bak, mATX, ATX, Rød LEDs Av/På

Strømforsyninger:

Corsair TX 650W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 120mm Vifte

Prosessorer:

AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

Hovedkort:

Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 ATX, AMD890GX+SB850, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, HDMI

DDR3 minneDDR3 minne:

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

Harddisk:

Western Digital Caviar® Black™ 500GB , Sata 3 Gb/s, 32MB Cache, 7200RPM

Dette blir totalt 7700kr, så jeg har fortsatt litt penger til overs. :new_woot: Er det flere som har innspill?

ser bra ut det du har ramsa opp der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...