Gå til innhold

akrobatikk - råd og tips?

awezum

Anbefalte innlegg

Hei, har igrun akkurat startet med litt akrobatikk (på egenhånd med litt hjelp fra youtube). Får til stilleståend backlip på bakken og frontflip.

Øver for det meste på gainer og flash kick og bare følelsen jeg får når jeg først lander ordentlig på bena er rett og slett bare herlig, får et sykt kick av det og vil bare lære mer og mer.

Andre som driver med slikt på fritid? Eller har eventuelle andre triks på lager? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, trampoline er noe jeg virkelig har fått skrekken for.. Hadde et uhell for 4 år siden hvor jeg skulle ta en saaakte backflip, men høy og sakte en og fikk da sprett av to kamerater av meg.. Det endte med at jeg landet på magen med leggene mine på stegene rundt trampoline og sprakk på en måte opp begge leggene.. Så etter det har jeg igrun bare holdt meg unna : p

Men hvordan jeg tør? Fikk plutselig et kick etter å ha sett på parkour filmer på youtube og bestemte meg for å lære litt.. Fant frem en tjukkas og en matte som jeg la over, gikk på tjukkasen, sammlet alle krefter jeg hadde og satset bakover og jeg kom fint rundt. Etter det har jeg hatt som "hjemmelekse" å ta 10 stk backflips om dagen på bakken. Holdt på i 3 dager nå og tatt rundt 70, litt mer en hjemmeleksene, men jeg digger det bare :) Det er rett og slett bare å hoppe i det :S

Litt værre med gainer, flash kick og russian frontflip som jeg øver på nå, men tiden vil vise ! :)

Lenke til kommentar

Hehe, trampoline er noe jeg virkelig har fått skrekken for.. Hadde et uhell for 4 år siden hvor jeg skulle ta en saaakte backflip, men høy og sakte en og fikk da sprett av to kamerater av meg.. Det endte med at jeg landet på magen med leggene mine på stegene rundt trampoline og sprakk på en måte opp begge leggene.. Så etter det har jeg igrun bare holdt meg unna : p

Men hvordan jeg tør? Fikk plutselig et kick etter å ha sett på parkour filmer på youtube og bestemte meg for å lære litt.. Fant frem en tjukkas og en matte som jeg la over, gikk på tjukkasen, sammlet alle krefter jeg hadde og satset bakover og jeg kom fint rundt. Etter det har jeg hatt som "hjemmelekse" å ta 10 stk backflips om dagen på bakken. Holdt på i 3 dager nå og tatt rundt 70, litt mer en hjemmeleksene, men jeg digger det bare :) Det er rett og slett bare å hoppe i det :S

Litt værre med gainer, flash kick og russian frontflip som jeg øver på nå, men tiden vil vise ! :)

Gainer ser vanskelig ut! Men fra 10 meter kommer man heldigvis lett rundt :D

Lenke til kommentar

hehe, man gjør nok det :) Men problemet for de fleste er den sperra de har i hodet, altså at de ikke tør, og når de da først prøver med denne sperra så går det ofte galt, for enten så trekker man seg eller så satser man ikke godt nok.

Lenke til kommentar

Det har jeg merket et par ganger! Sinnsykt irriterende at man ikke klarer det, når man prøver alt man kan! Skulle ta forlengs salto med halvskru fra 3 meter og kroppen ville ikke klare det selvom jeg har gjort det minst 1000 ganger på trampoline og flere ganger fra 3metern før. Resultatet ble at jeg landet på ryggen :D Husker også veldig godt den gangen jeg tok dobbel baklengs salto fra 5-metern og landet rett på magen, så ut som en tomat på magen i flere timer etterpå :p

Lenke til kommentar

hehe, det skjer. Men det er også viktig at man har gode pauser, altså rundt 2-3 minutters pause etter en 3-4 saltoer. Dette må til for at kroppen skal kunne yte det maksimale hele tiden, men det spørs jo helt i fra person til person, men det er i hvert fall en regel jeg har, og for meg funker det. Men jeg merker etter øktene at jeg er meeeget sliten i mage, er ikke vandt til å trene kjernemuskulatur vett.. o.O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...