Gå til innhold

Sliter med DMZ/Offentlig IP til intern enhet på NGT SpeedTouch 585

Anbefalte innlegg

Den faller ut omtrent to ganger i døgnet. Til å bli sprø av, for da minster jeg synk på nettradiostreaming, telefonen faller ut, VPN-en dør, og alt mulig. Har noen fått dette til å fungere ordentlig? Den interne enheten er en M0n0wall brannmur (så stabil at man må skyte den for at den skal krasje). Når det skjer, må jeg starte om igjen både M0n0wall og SpeedTouch, så kommer det inn igjen. Jeg har sagt M0n0wallen til DHCP, med NGTs DNS-servere, og jeg tror alt er riktig satt opp på SpeedTouchen. Er dette et kjent problem med en kjent løsning? Har prøvd å søke litt, men det var ikke så lett...

Det var enklere før, med ruteren som hadde enkel DMZ. Da fikk jeg aldri sånne problemer. :( Men den typen slet av en eller annen grunn med nettet hos meg (prøvde tre forskjellige, så det var typen som var problemet), og SpeedTouchen funker greit når jeg har den io vanlig modus. Men da kommer jeg ikke til FTP-en min, samme hva jeg åpner og videresender av porter på SpeedTouchen, og IP-telefonen fra Telia kan ringe ut, men er umulig å ringe inn til. Det funker ypperlig med M0n0wallen som "virtuell ekstern enhet". Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir sprø! Jeg har satt modemet i bridge, men får ikke kontakt på PPoE. Er det et annerledes brukernavn på det? Jeg syns jeg husker at det var det da NGT ba meg prøve å logge inn med PPoE fordi PPoA trøblet (viste seg å være noe helt annet - en dårlig Tullenorkabel utenfor huset).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...