Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge fotoskriver

Anbefalte innlegg

Samboeren ønsker seg en fotoskriver for å skrive ut bilder i høy kvalitet (opp til A4-størrelse). Bruken blir kun dette, da vi har laserskriver fra før (sort-hvitt).

Jeg ser for meg et prisnivå på inntil et par-tre tusen kroner. Er det stort sett blekkskrivere som vil være aktuelt?

Viktigste kriterium er god utskriftskvalitet (hvis ikke er jo litt av poenget borte...). Smarte løsninger som å koble kamera rett til skriveren er også et stort pluss. WiFi-støtte er kjekt, men ikke et must.

Er Pixma den riktige skriver-familien hos Canon for dette behovet?

Jeg synes det er vanskelig å lese ut fra tester og produktguiden hvilke printere som duger og ikke, så jeg tar imot alle anbefalinger med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pixma skrerne er et godt valg som ligger innenfor budsjettet ditt. Har selv en gammel Pixma 760(tror jeg) som gir flotte utskrifter. F.eks en Pixma 990 koster vel i dag 2300.

Jeg hadde kanskje ikke lagt veldig stor vekt på å printe rett fra kamera, de fleste bilder har nok godt av en runde i et editeringsprogram før de printes.

/Frode

Lenke til kommentar

Har selv en Canon Pixma MP850,fungerer helt greit i forhold til prisen.En av fordelene er at du har 5 fargepatroner.

Jeg hadde kanskje ikke lagt veldig stor vekt på å printe rett fra kamera, de fleste bilder har nok godt av en runde i et editeringsprogram før de printes.

Det er nok det beste,men for en som er litt ukyndig og bruker JPG/kreative innstillinger rett fra kameraet så fungerer det forøvrig greit nok,det er nok en stor fordel å har både kamera og skriver fra samme leverandør "Canon" for og få utnyttet denne funksjonen.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg et prisnivå på inntil et par-tre tusen kroner.

Både Canon og Epson har bra modeller i denne klassen, pass på at du får en med separate blekkpatroner. Det reduserer driftskotnadene en del, men blekk er dyrt så du må regne med høyere pris pr kopi enn fra et fotolab.

Hvis det er snakk om stor "produksjon" av bilder kan det lønne seg å kjøpe en modell med lavere driftskostnader (større blekkpatroner), men da må du opp i en model som koster mye mer i innkjøp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234

Pixma skrerne er et godt valg som ligger innenfor budsjettet ditt. Har selv en gammel Pixma 760(tror jeg) som gir flotte utskrifter. F.eks en Pixma 990 koster vel i dag 2300.

Har selv en Canon Pixma 990 og er strålende fornøyd. Helt topp kvalitet på fotoutskriftene og funker strålende over wifi både fra mac og pc. Anbefales.

Kan også skrive ut rett fra minnekort, om det betyr noe.

Lenke til kommentar

Så kvaliteten er, sammelignet med fotoburikk, såpass bra at det ikke er noe i veien for å sette bildet i ramme eller bruke det til scrapping etc (forutsatt bruk av fotopapir)?

Bildekvaliteten er minst på høyde med fotobutikken - forutsatt at du gjør alt riktig. Levetiden vil variere litt med type blekk printeren bruker, men er uansett rimelig bra så lenge ikke bildet blir stående i direkte sollys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...