Gå til innhold

er dette riktig?


hohoni

Anbefalte innlegg

Her tidligere i dag så ringte jeg assisterendes butikksjef og sa jeg var syk, begynner kl 10.00 og ringte hun 09.40 ca. jeg ringer og sier jeg er syk og da sier hun greit det. 5 minutter etter dette ringer sjefen og spør hva som feiler meg, forklarer jeg er syk og kan derfor ikke komme på jobb. han sier da det er greit og spør om jeg kan komme på jobb i 3 tiden viss jeg er i form, han sier at jeg bare skal pøse på med paracet og ibux så klarer jeg det fint.

 

fra 14.30 og til 14.55 ringer jeg og ingen tar telefonen, prøvde da på assisterendes butikk sjef sin telefon og også telefonene i butikken. ingen svarer før 14.55 og da får jeg forklart at jeg ikke er i god nokk form til å komme på jobb. da klikker det for han og sier jeg bare har å pelle meg på jobb og forklarer for meg at det ikke holder å ringe 5 minutter før, prøver å forklare han at jeg har prøvd en stund men han sier at det ikke er nokk. så sier han at jeg har å pelle meg på jobb om 5 min.

 

forbauset som jeg var over det han sa til meg da svarer jeg, har prøvd å ringe deg i 20 minutter og du tar ikke telefonen og sier til han at han ikke kan tvinge meg på jobb når jeg er syk.

 

etter at jeg gjentar dette et par ganger til han så virker han illsint og sier du kommer deg på jobb klokka 8 i morgen. greit sier jeg og han legger på.

 

 

Har han som sjefen min rett til å si noe slik? er dette oppførselen til en bra sjef?

Noen som har noen tips til hva jeg kan\bør gjøre?

Endret av hohoni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette synes jeg var en fullstendig håpløs oppførsel av sjefen. Du var syk og hadde meldt fra. Det er frekt av sjefen å diktere at du skal ta medisiner for å kunne komme på jobben. Det at du fortsatt var syk er ikke noe han har noe med å bli sur for. Det er lov å være syk, og du gjorde det du kunne for å melde fra. Sjefen har et ansvar for å sikre et forsvarlig arbeidsmiljø. Det ser det ikke ut som om din sjef har forstått...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette synes jeg var en fullstendig håpløs oppførsel av sjefen. Du var syk og hadde meldt fra. Det er frekt av sjefen å diktere at du skal ta medisiner for å kunne komme på jobben. Det at du fortsatt var syk er ikke noe han har noe med å bli sur for. Det er lov å være syk, og du gjorde det du kunne for å melde fra. Sjefen har et ansvar for å sikre et forsvarlig arbeidsmiljø. Det ser det ikke ut som om din sjef har forstått...

 

Helt enig. Sjefen skal likebehandle alle kolleger, og BØR ha ansatte som kan stille opp. Det fins selvsagt noen situasjoner når du bare må komme på jobb. Jeg måtte være tilstede på jobb med vrikket fot og passet på en opplæringselev, som stilte opp, når absolutt alle var på ferie. Følte bare synd på sjefen når han sa at det var eneste alternativ til at han måtte reise hjem gjennom halve landet for å jobbe istedenfor meg.

Sjefen din bør lære av min sjef, for å si det sånn. Når det ikke er noen som helst andre som kan jobbe, kan ikke sjefen din tvinge deg til arbeid når du virkelig ikke er i stand, da må han eventuelt ta vakten din selv, og hvis ikke han kan rutiner eller ikke gidder, så har han INGENTING i sjefstilling å gjøre ;)

Lenke til kommentar

man kan da få ødlagt leveren av og stappe i seg paracetinol :ermm:

 

Hehe, det er etter mange års meget stort forbruk, ikke farlig å ta innimellom. ;)

 

 

 

TS: Du bør ringe litt tidligere når du er syk ja, men det er lite å få gjort noe med nå. Når man tar ut egenmelding så har ikke engang sjefen lov til å spørre hva som feiler deg, og ihvertfall ikke forlange at du skal komme. Er man syk så er man syk. Men stod du på to vakter idag? Husk isåfall å skrive opp timer for begge på timelisten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...