tjoo.. Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Jeg skal koble opp en xp marskin mot en ruter (SMC Barricade). Marskinen for ikke kontakt med DHCP serveren. Har testet netverkskortet, det sto en anen pc her før så jeg kan ikke tenke meg at det skule vere noe feil med kabelen. Noen ide om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg skal koble opp en xp marskin mot en ruter (SMC Barricade).Marskinen for ikke kontakt med DHCP serveren. Har testet netverkskortet, det sto en anen pc her før så jeg kan ikke tenke meg at det skule vere noe feil med kabelen. Noen ide om hva som kan være galt? Du har f.eks en brannmur aktivisert på maskinen. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Nei, branmur er ikke aktivert. Lenke til kommentar
sim Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hmm, vet ikke om jeg har løsninga på problemet ditt, men jeg har også en SMC Barricade ruter. En dag jeg kom ned på min pc så jeg at jeg ikke hadde internet. Sjekka IP'en. Jeg hadde ikke fått noen IP av ruteren, gikk derfor å sjekka på ruteren, den hadde nullstilt seg. Så jeg måtte konfigurere alt på ny. Gikk ned på min pc igjen, prøvde å fornye ip adresse, men det ville den ikke. Da hadde det seg slik at jeg hadde endret "Workgroup" tingen i ruteren til noe annet enn WORKGROUP. Endret dette tilbake og da funket det, har aldri skjønt hvorfor egentlig :/. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Nei nettverket heter fortsatt det samme. Veldig rart problem siden det står 4 andre marskiner som virker på nettverket. Har aldrig før hatt problemer med nettverket. Flere forslag? Lenke til kommentar
Scoopex Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 hmm..! rart.. mange som har problem med trådløst nettverk.. det jeg gjorde når jeg mista internetten min var å konfigruere routeren på nytt, sjekka at jeg hadde motta ip adresse på nettverkskortet og sjekke at jeg fikk kontakt med alle de andre pc ene på nettverket..! no mer er vanskelig å si :smile: Lenke til kommentar
Vang1 Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 hva er ip adressen til ruteren? hva er ip adressen til maskina di? prøv å gi så mye info som mulig. jeg vet ikke om dette kan være relevant, men jeg pleier på å sjekke slik.. Får du pinget ruteren? virker maskinen i nettverket med resterende datamaskiner? Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 maskin skrives maskin og ikke marskin sånn til info Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 maskin skrives maskin og ikke marskin sånn til info OiOiOi så pirkete vi var i dag da! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 For å komme inn på tema igjen- hvis du er Telenor- kunde og har vært på nett før, må du avinstallere PPPOE før du forsøker å sette opp maskinen mot ruteren. Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 maskin skrives maskin og ikke marskin sånn til info OiOiOi så pirkete vi var i dag da! Tenkte bare å si ifra når han hadde skrevet samme feilen 3 ganger i to poster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå