Mr. Ikke her mer Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg har en database som lagrer statistikk, og jeg kunne tenke meg å hente ut en liste over all trafikk som har kommet fra eksterne nettsteder. En slik tabell tar seg også fort opp med rader innad på nettstedet, f.eks fra fremsiden inn til en artikkel. Derfor er det ikke aktuelt å først hente ut alle radene, for deretter å bruke php for å sjekke hver eneste rad om den inneholder ordet eller ikke. Finnes det noen mulighet for å faktisk hente ut kun de radene som kommer fra eksterne nettsteder? Jeg ser for meg en spørring som henter ut alle rader hvor feltet IKKE inneholder f.eks domenenavnet til mitt eget nettsted, slik at f.eks www.domene.com og www.domene.com/?artikkel=123 ikke hentes ut. Vil det være mulig å lage en slik spørring, eller vil jeg måtte legge til et ekstra felt i tabellen for å endre verdien på dette avhengig av hvor brukeren kommer fra? Mysql dette her altså. På forhånd, takk for svar om noen er i skrivehumør. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 SELECT...FROM... WHERE LEFT(url,14) <> 'www.domene.com' eller noe sånt. Kikk på stringmanipulasjonsfunksjonene til DBMS'en din. 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Where url not like 'www.domene.com%' . . . kanskje? Dete er nok kodet tusenvis av ganger før, google er din venn 1 Lenke til kommentar
Mr. Ikke her mer Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Joda, innlegget redigert og tatt bort igjen, løsningen kom fra quantum om jeg ikke tar helt feil. Hehe. Endret 23. desember 2010 av seppolaatle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå