Gå til innhold

Fra nvidia til ati


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg vil anbefale at du formatterer, det er en god del tilfeller hvor personer har fått problemer pga eldre drivere o.l som har ført til at maskinen yter langt mindre enn den skal...

så for å være på den sikre siden så burde du nok renske maskinen...

Lenke til kommentar

Min overgang fra GeForce Ti4400 til Radeon 9800Pro endte med formatering. Jeg brukte bl.a. Detonator Destroyer etter å ha avinstallert driverne i Legg til/Fjern programmer, men jeg fikk ikke fjernet alle restene av driverne til NVidia, uansett hvilke programmer jeg brukte. Etter formatering gikk alt som en lek.

Lenke til kommentar

Det noken som klarer å installere nye Drivere over de gamle, men det er 100% anbefalt å renske bort alle Nvidia drivere før du installerer Ati sine. Avinstaller alt.

 

Og eit lite tips: Last ned de nyeste Catalyst 3.5 driverene fra www.ati.com

 

De kan ha ganske stor ytelsesforskjell fra medfølgende drivere på CDen.

 

Personlig var alt eg gjorde å uinstallere at av gamle Nvidia drivere og la inn de nye ATI driverene og alt funker perfekt.

Lenke til kommentar

Avinstaler di gamle driverne, bruk gjerne et nvidia destroyer program eller noe liknende (i nød kontrollpanel).

 

Pluss en liten opprenskning i registeret (kan gjøres manualt eller gjennom hjelpeprogram), så sletter man alt av overflødig informasjon som ligger på diverse nvidia mapper, sjekker at alt av unødvendige drivere er slettet, røsker ut det gamle kortet (tipper dere har slått av pcen sef) restarter med det nye kortet og legger så inn di nye driverene...

Lenke til kommentar

Det funker fint og avinstallere de gamle nvidia driverne.

Velg først add/remove, så bruker du et program som heter detonator_rip1_5 etterpå.

Dette programmet fjerner alt av restene du har igjen fra nvidia driverne dine.Funket i hvertfall fint for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...