Flimzes Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Det er alt for mange som tror at en unge kommer til å løse alle probleme i forholdet uten en tanke til økonomi eller virkelighet. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Mange mennesker med mye erfaring som sier at de flere ganger i livet har trodd de har funnet sin store kjærlighet, men så viser det seg etter noen , eller mange år at det ikke stemmer. Å sånn går vi mennesker gjennom hele livet. det er en regel i stedet for et unntak En annen regel er at folk som etablerer seg i tidlig 20-årene skjelden er gift med samme person når de er 40 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Det var vel det jeg prøvde å poengtere, hehe Lenke til kommentar
introspector Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Tidlig i 20-åra var da heller tidlig... Jeg legger merke til at en del jeg kjente fra hjembyen min gifta seg fra tidlig i tyveåra til midten. Av disse hadde få (faktisk ingen) gått for høyere utdannelse. Nå er det ikke noe galt i å gå yrkesfaglig, men som en følge av at man tidlig har fast inntekt og ser seg som ferdig med utdannelse kommer disse raskere inn i en livsfase hvor det er naturlig å etablere seg. Av mine studentvenner er ingen gift, og nå begynner de fleste av oss å nærme oss avslutningen på masteroppgaver og lignende (det plasserer oss sånn omtrent i midten av tjueåra). Er vel knapt nok noen som er forlovet en gang. Poenget blir at nei, det er ikke slik at det er mer normalt å slå seg til ro tidlig i tjueåra. Hva man regner som normalt er ofte sterkt påvirket av hva som er normalt i ens umiddelbare sosiale omgivelser. Det er klart det kan virke som om folk slår seg til ro tidlig i tjueåra for deg, men det har nok mest av alt med ditt umiddelbare miljø å gjøre. Det er plenty av folk som på langt nær har det så travelt, spesielt innen universiteter og høyskoler. Stress ned. De aller, aller fleste av oss finner tidsnok noen å være glade i. I tjueåra har du fremdeles lang tid på deg til å bestemme deg. 1 Lenke til kommentar
hina Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Tidlig i 20-åra var da heller tidlig... Jeg legger merke til at en del jeg kjente fra hjembyen min gifta seg fra tidlig i tyveåra til midten. Av disse hadde få (faktisk ingen) gått for høyere utdannelse. Nå er det ikke noe galt i å gå yrkesfaglig, men som en følge av at man tidlig har fast inntekt og ser seg som ferdig med utdannelse kommer disse raskere inn i en livsfase hvor det er naturlig å etablere seg. Av mine studentvenner er ingen gift, og nå begynner de fleste av oss å nærme oss avslutningen på masteroppgaver og lignende (det plasserer oss sånn omtrent i midten av tjueåra). Er vel knapt nok noen som er forlovet en gang. Poenget blir at nei, det er ikke slik at det er mer normalt å slå seg til ro tidlig i tjueåra. Hva man regner som normalt er ofte sterkt påvirket av hva som er normalt i ens umiddelbare sosiale omgivelser. Det er klart det kan virke som om folk slår seg til ro tidlig i tjueåra for deg, men det har nok mest av alt med ditt umiddelbare miljø å gjøre. Det er plenty av folk som på langt nær har det så travelt, spesielt innen universiteter og høyskoler. Stress ned. De aller, aller fleste av oss finner tidsnok noen å være glade i. I tjueåra har du fremdeles lang tid på deg til å bestemme deg. Takk for et fint svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå