Gå til innhold

Islamsk artikkel


Anbefalte innlegg

konfronterer muslimer med henvisning til deres egne skrifter - da blir det stille.

Det meste er jo veldig spekulativt da. Man gjør "hemmelige video opptak" av koran-lesning fra en eller annen moskee og media slår opp "avsløringen"

 

Blir som å smugfilme på menighetsfakultet eller annet lærested når studenter leser blodige vers fra gamle-testamentet og deretter legge "avsløringen" av "norske fundamentalister" ut på youtube

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det ikke at dette gjør at koranen ikke er kronologisk, og at vi derfor ikke vil forstå sammenhengen i det vi leser, siden vi kan få fredelige Mekkanske surer og blodige Medianske surer om hverandre?

 

ær det inte vidare så Huggslangen, att koranen blev sammanstælld først 150 år efter att islam først blev startat av muhammad?

 

..och en liten fundering kring hans pedofila læggning: kan du elaborera på om jag har missførstått nær jag påstår att muhammad tydligen ska ha upplevt de flesta av sina "uppenbaringar" i barnesængen med aisha..? ..medveten antydning...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

konfronterer muslimer med henvisning til deres egne skrifter - da blir det stille.

Det meste er jo veldig spekulativt da. Man gjør "hemmelige video opptak" av koran-lesning fra en eller annen moskee og media slår opp "avsløringen"

 

Blir som å smugfilme på menighetsfakultet eller annet lærested når studenter leser blodige vers fra gamle-testamentet og deretter legge "avsløringen" av "norske fundamentalister" ut på youtube

 

jag vill nog påstå att din jæmførelse inte ær adekvat. jag har som først børjar bekanta mig med islam och børjat førstå begrepp som hadith, koran med mera. jag vill påstå att Huggslangens resonemang mycket liknar de slutsatser jag tvingas till av det lilla jag læst om islam.

Endret av FulltNavn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

FulltNavn, jeg er glad du har tatt på deg oppgaven med å forstå hva dette handler om. At du leser om Islam og begynner å forstå de forskjellige begrepene gleder meg. Du vil antagelig bare bli mer interessert underveis, for dette er et svært spennende tema.

 

Spørsmålet ditt om når koranen ble skrevet ned er interessant. Det finnes sprikende forklaringer på dette. Man er enige om at mye av budskapet ble skrevet ned mens Muhammed levde. Rissinger i beinrester fra kameler var en vanlig måte å bevare tekstene. Det man ikke er sikkre på er om koranen ble nedskrevet i sin helhet mens Muhammed levde. Noen mener dette, men det er vanskelig å bevise. Det vi vet derimot, og som er svært interessant, er at det fantes forskjeller mellom de koranene som eksisterte kort tid etter Muhammeds død, og dette var noe den tredje kalifen Uthman ville ordne opp i. Han fikk derfor alle koraner samlet inn, og deretter fikk han produsert en "mastercopy" som skulle være malen for alle koraner deretter. Dette er godt dokumentert, og er en episode som svært mange muslimer har problemer med. Dette er nemlig i uoverenstemmelse med påstanden om at "kristne og jøders hellige bøker er endret fra sin opprinnelige form, men koranen er perfekt og uendret". Akkurat hvilke endringer Uthman gjorde vites ikke, men vi vet at det er gjort flere endringer i koranen. Blandt annet de notoriske "sataniske vers", der Muhammed tillot tilbedelse av al-Lat, al-Uzza og Manat. Der er flere andre vers som også har forsvunnet. Blandt annet et vers som ble sendt som en kommunikasjon fra drepte muslimer tilbake til de levende. Det som er helt sentralt er i alle fall at muslimer over hele verden er enige i at koranen er en perfekt bok fra Gud, uforanderlig visdom til evig tid. Med dette som utgangspunkt for en ideologi så er det absolutt nødvendig at vi forstår hva denne boken faktisk sier. 64% av den handler tross alt om hva muslimer skal gjøre med oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
..och en liten fundering kring hans pedofila læggning: kan du elaborera på om jag har missførstått nær jag påstår att muhammad tydligen ska ha upplevt de flesta av sina "uppenbaringar" i barnesængen med aisha..? ..medveten antydning...

 

At han fikk de fleste av sine åpenbaringer iført jenteklær er feil, men Muhammed har uttalt at Aisha (hans 6 år gamle kone) sine klær var de eneste kvinneklær han kunne ha på sammtidig som han mottok åpenbaringer. Islams tekster formulerer det mer i retning av at Aishas klær ikke var en hindring, i motsetning til andre kvinneklær. Dette fremfor at kvinneklær generellt var noe som fremkallte åpenbaringer. Like fullt - Muhammed var en 50 år gammel mann som rullet rundt på bakken og snakket med Gud, iført en 6 år gammel jentes klær, det stemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her kan vi se video av Islams behandling av kvinner som oppfører seg usømmelig.

 

(Advarsel: ubehagelige bilder)

http://www.memritv.org/clip/en/0/0/0/0/0/0/2722.htm

 

 

Underlig at noen kan tvile på at denne straffen kommer fra Gud.. Ikke sant?

Det som slår meg som virkelig patetisk er ikke politibetjenten som utfører straffen. Han er (og her er jeg forutinntatt så det holder) mest sannsynlig en degenerert analfabet som ikke tør annet enn å følge ordre. Han blir mest sannsynlig straffet selv om han ikke utfører den.

 

Det som er mest vanvittig er at guvernøren i regionen snakker om saken så selvsagt og dagligdags.

Han gjemmer seg bak det at det er slik islam er, ikke hva enhver slags sunn fornuft vil tilsi skulle være slags straff uansett forbrytelse.

 

Det er det som later til å være den gjengse holdningen blant muslimer i muslimske stater. "Om det kan dekkes av islam så er det greit å piske, voldta, begå æresdrap o.s.v..."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nja, det var veldig mye skrik & skrål i forhold til hvor løst disse piskeslagene så ut til å være. Hun har dessuten mye klær på seg (vs pisk på bar hud)

 

btw, hadde jeg i Norge kunnet velge 7 piskeslag fremfor en bot på 7K hadde jeg valgt førstnevnte, uten tvil. Litt vondt til å begynne med kanskje, men en bot kan ødelegge økonomien måneder fremover.

 

Ja til sharia-light! Det gjør heller ikke forskjell på Rimi-Hagen og Nils Nilsen, og er sånt sett mer rettferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nja, det var veldig mye skrik & skrål i forhold til hvor løst disse piskeslagene så ut til å være. Hun har dessuten mye klær på seg (vs pisk på bar hud)

Søk psykisk hjelp umiddelbart!!!

 

Har du noengang blitt pisket?

Jeg var på fjellet her om dagen og fikk en relativt tynn grein smekket over armen, det kjentes som om armen skulle dette av og hadde MYE klær på...

 

:nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

konfronterer muslimer med henvisning til deres egne skrifter - da blir det stille.

Det meste er jo veldig spekulativt da. Man gjør "hemmelige video opptak" av koran-lesning fra en eller annen moskee og media slår opp "avsløringen"

 

Blir som å smugfilme på menighetsfakultet eller annet lærested når studenter leser blodige vers fra gamle-testamentet og deretter legge "avsløringen" av "norske fundamentalister" ut på youtube

 

Mange feil her.

1: Min uttalelse var rettet mot spesifikke tråder på dette forumet, ikke en generell uttalelse som var åpen for tolkning slik du gjorde.

 

2: "Hemmelige videoopptak" skal ikke stå i gåseøyne. Det er gjort faktiske hemmelige opptak fra moskeer i England.

 

http://video.google.com/videoplay?docid=2515587181120245843#

 

3: Nei, det blir ikke som å smugfilme på menighetsfakultetet, simpelthen fordi ingen der vil lese fra GT og hevde at det er kristnes plikt å drepe ikke-kristne. Om de leser slike ting så er det en ting. Dersom de sier at dette skal utføres i Guds navn så er det en oppfordring til drap, noe jeg har liten tro på at man driver med på menighetsfakultetet. Jeg håper du forstår forskjellen. Som du ser på filmen jeg postet så var det ikke "en opplesing", men oppfordring på grunnlag av Islams tekster som var problemet.

 

Dersom poenget mitt er vanskelig å forstå så kan denne filmen hjelpe deg:

 

http://www.youtube.com/watch?v=anq7LjMVQwo&feature=player_embedded

Endret av Huggslangen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

nja, det var veldig mye skrik & skrål i forhold til hvor løst disse piskeslagene så ut til å være. Hun har dessuten mye klær på seg (vs pisk på bar hud)

 

Her i vesten bruker vi ikke vold som straffemetode, og vi har også en fundamental aversjon mot å slå kvinner. At du er for barbarisk i ditt sinn til å verdsette slike moralsk overlegne verdier er trist, men ikke overrasskende.

 

Ja til sharia-light! Det gjør heller ikke forskjell på Rimi-Hagen og Nils Nilsen, og er sånt sett mer rettferdig.

Rettferdig hvis du er en neandertaler som fortsatt har sansen for "øye for øye" mantaliteten. Vi har utviklet oss forbi det stadiet for hundrevis av år siden, så ikke kom her med de bedritne ideene. Hvis du liker shari'a så godt så kan du pakke deg en matpakke og sette deg på første fly til Saudi-Barbaria. I Norge vil det aldri være rom for shari'a, da frihet og menneskerettigheter tar alt for stor plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ja til sharia-light! Det gjør heller ikke forskjell på Rimi-Hagen og Nils Nilsen, og er sånt sett mer rettferdig.

 

faktiskt ær det uttalanden som detta ..om de så bara ær på tull eller inte... och den kontext de rymmer, som fått mig oåterkalleligt intresserad av omfånget av islamiseringen. uttalanden som ditt hær tillsammans med uttalanden gjorda av till exempel personer som basim ghozlan och andra radikala/ultrakonservativa islamister som løgnaktigt utger sig før att tala før alla muslimer i norge, visar tydligt att det finns en allt før stor, tyværr, kælla till oro før oss som inte bøjer oss før religioner.

Endret av FulltNavn
Lenke til kommentar
når det lekker vann gjennom sil så er det bare håpløst

 

jag førstår inte ditt førhållande till den hær silen du næmner ..det blir ett lite førvirrande inlægg dær med en læckande sil..? kanske om du førsøker igen och lite tydligare dærfør att Dr. B. Rumlebass stællde en i mina øgon adekvat fråga?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får følelsen av at peace2 ønsker å stemple islamkritikere som kunnskapsløse, men uten å rette kritikken mot konkrete uttalelser. Da vet han/hun nok godt at det ville blitt faglig debatt rundt dette, og der stiller som regel moderate muslimer dårlig. Fundamentalister er som regel mye bedre til å argumentere, og dette er igjen som regel på grunn av en dypere kunnskap og forståelse for ideologien. Kanskje det er en fellesnevner? Kunnskap om Islam og fundamentalisme?

 

I dag spurte jeg en muslimsk student om vedkommendes forhold til Islam.

Hun svarte at Islam var fred.

Jeg spurte om Muhammed var helt sentral i Islam, og hun svarte bekreftende.

Da spurte jeg henne om hun hadde lest Muhammeds biografi og tradisjoner.

Det hadde hun ikke.

 

Min personlige erfaring tilsier at dette er representativt for moderate muslimer.

Endret av Huggslangen
Lenke til kommentar
når det lekker vann gjennom sil så er det bare håpløst

 

jag førstår inte ditt førhållande till den hær silen du næmner ..det blir ett lite førvirrande inlægg dær med en læckande sil..? kanske om du førsøker igen och lite tydligare dærfør att Dr. B. Rumlebass stællde en i mina øgon adekvat fråga?

Det er ikke bar eet område jeg kan peke på , det er veldig mange feil her med andre ord. håpløst å peke på dem en og en. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...