muummi Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Heisann Fikk en E på eksamen, altså en 2'er. Jeg mener at dette ikke er riktig og vurderer derfor å sende inn en klage. Men er det en sjanse for at jeg vil kunne få en F altså stryk, hvis jeg klager? Går på på høgskole. Takker for svar:) Lenke til kommentar
muummi Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Tror du den sjansen er stor da? Hadde vært litt kjedelig å fått stryk. Lenke til kommentar
Stoic Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Det kan ikke vi vite. Lenke til kommentar
Erikmy Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Når du klager på en karakter, får du en helt ny vurdering på linje med den du klager på. M.a.o. får du en ny sensor og risikerer at karakteren vipper begge veier eller at du får akkurat det samme. Jeg ville heller tatt opp eksamen enn å risikere stryk. En evt. D gjør vel neppe store forskjellen, uanset.. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Du kan stryke, men rent statistisk tilhører det sjeldenhetene at klager resulterer i at karakteren blir satt ned. Tall tatt fritt fra hukommelsen, et par år siden jeg leste statistikken. Lenke til kommentar
operg Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 I et av fagene jeg tar på NTNU ble flere av de som klagde satt ned enn satt opp. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Det er mange som får en dårlig karakter som klager nettopp for å stryke. Dersom de stryker kan de konte neste semester (ulike tidspunkt for konte-eksamen på ulike skoler tror jeg). Dersom de ikke stryker må de ofte vente et helt år for å ta opp igjen eksamen. Så ja, det er fullt mulig å bli satt ned i karakter når man klager. Hør med læreren din om du har en svak eller sterk E etter hans mening. Det kan gi deg en pekepinn, men er overhodet ingen garanti på noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå