bjorntj2 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Har kjøpt meg nytt objektiv fra Tamron men å vri på zoom ringen er veldig tregt, virker som om den sitter litt fast nesten.. Sammenlignet med mitt gamle kittobjektiv som går veldig smooth, så er det veldig vanskelig å zoome nøyaktig med mitt nye... Er dette noe som går seg til eller er det noe jeg bør klage på? (litt newbie på nye objektiver....) mvh, BTJ Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Er det mens AF er påslått? I så fall er det fordi du drar rundt motoren når du vrir. Slår du av AF, da skal motoroen kobles av og det skal være greit å fokusere manuelt. Hvilket Tamron-objektiv har du? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Det spørs vel kanskje litt på objektivet. Kunne kanskje vært nyttig å vite hvilket objektiv det er. F.eks. vil ikke ujevn motstand på zoomringen være uvanlig på noen billige objektiver (f.eks. 70-300). Synes likevel å huske at det gikk seg til på mitt eget eksemplar, selv om det ikke akkurat var lett å zoome presist uansett. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Fokusringen kan på enkelte objektiver være problematisk å vri på når du har satt den i AF-modus. Men - når du her beskriver at det er zoomringen som er teit - det høres ikke bra ut... Lenke til kommentar
bjorntj2 Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Fokusringen kan på enkelte objektiver være problematisk å vri på når du har satt den i AF-modus. Men - når du her beskriver at det er zoomringen som er teit - det høres ikke bra ut... Jepp, er ikke fokusringen men zoomringen.... Og objektivet er Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 LD Macro for Sony/Minolta... BTJ Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Da ville jeg nok slått meg til ro med at mekanismen rett og slett ikke er like påkostet som dyrere objektiver, gitt at den ikke lugger på bestemte punkter (tvilsomt). Motstanden går sikkert litt ned etterhvert, samt at du blir mer vant til å håndtere det. (Det er tross alt et av de billigste objektivene man får fatt på nytt, noen kompromisser måtte det nok bli.) Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Har kjøpt meg nytt objektiv fra Tamron men å vri på zoom ringen er veldig tregt, virker som om den sitter litt fast nesten.. Jeg har prøvd to Tamron 18-270 og zoomringen hadde veldig ujevn motstand i forskjellige deler av zoomområdet. Det gjaldt begge objektiv, men er ikke så ille at jeg oppfatter det som noe problem. Ditt tilfelel høres verre ut og jeg vil anbefale å ta det med i butikken og spørre om det skal være slik. Det er vanskelig å gi noe bedre svar uten å ha kjent på objektivet. Er objektivet kjøpt på nett ville jeg prøvd å spørre en bekjent, du må da ha noen i vennekrets eller på jobb/skole som har litt peiling. Lenke til kommentar
bjorntj2 Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Ja, er vel slik som du sier, veldig ujevn motstand i forskjellige deler av zoom området... Men da er det vel slik det skal være da; slik blir det vel når man skal kjøpe greit nok... BTJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå