jjoereng Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg har kjøpt meg et Gainward GTX 480 med en input for 6p pci-e og en 8p pci-e. Det står i manualen at et PSU med 450W er et minimum, så jeg tror ikke det skal bli noe problem med mitt 600W power. Siden jeg ikke har direkte 8p pci-e fra PSU, er det kjørbart med 1x 6p pci-e og 1x 6p pci-e til 8p converter? Det sies at 8p kan dra opp til 150w og 6p 75W, så holder det da men converter? Noen som har erfaring med dette? Vil nødig kjøpe nytt power med det første. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 De konverterene jeg ser er 2x 6pin til en 8. Noe annet så vil 8p få forlite. Skal man for eks gjøre om 4pin til 6pin må man bruke 2x 4pin fra 2 forskjellige kabler. Lenke til kommentar
jjoereng Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 De konverterene jeg ser er 2x 6pin til en 8. Noe annet så vil 8p få forlite. Skal man for eks gjøre om 4pin til 6pin må man bruke 2x 4pin fra 2 forskjellige kabler. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=376202 Denne jeg hadde tenkt til å bruke. Altså at jeg bruker en 6pin til 6 pin og en 6pin med converter til 8pin Det sies at de to siste kablene bare er ground uansett, så hvordan det skal kunne dra 150W av den grunn forstår jeg ikke. Hva tror du? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Kan du si hvilken strømforsyning du har? gjør det mye lettere. Og minimum psu til grainward gtx 480 er 600w, sitter her med esken og manualen til samme kortet. Krever også 42 amps på 12volt railen. Du får sikkert gitt strøm til kortet med mindre enn dette, men det kan forårsake ustabilt kort/system. Så har du en bad quality 600w, så ville jeg anbefalt deg å oppgradere. Endret 16. desember 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
jjoereng Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Kan du si hvilken strømforsyning du har? gjør det mye lettere. Og minimum psu til grainward gtx 480 er 600w, sitter her med esken og manualen til samme kortet. Krever også 42 amps på 12volt railen. Du får sikkert gitt strøm til kortet med mindre enn dette, men det kan forårsake ustabilt kort/system. Så har du en bad quality 600w, så ville jeg anbefalt deg å oppgradere. I manualen min står det 450 :O Dette er poweret: Silver Power PSU, 600W, 120mm fan, Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin Lenke til kommentar
War Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Den får iallefall ikke nok fra en overgang, du får bilde ja men fps vil være noe lavere og det vil neppe klokke godt. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Tok bilde av baksiden av min gainward 480 boks, er ikke din lik? Se på minimum requirements. Du får strøm på det med overganger og slikt ,men det kan bli ustabilt. Så smarteste er kanskje å kjøpe seg en ny strømforsyning. Har du dårlig råd kan du jo kanskje bruke angreretten, levere kortet tilbake å kjøpe deg et litt mindre strømkrevende kort. Hørest ut som du har blandet spesifikasjonene til 460 og 480. 460 kortet har nemmelig 450watt som minimumskrav. Endret 16. desember 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
jjoereng Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Tok bilde av baksiden av min gainward 480 boks, er ikke din lik? Se på minimum requirements. Sitter på jobb så får ikke sjekka akkuratt nå, men den så da mistenkelig lik ut ja. Mulig jeg surrer. Hva tror du om poweret? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Kanskje dem har puttet Gainward gtx 460 sin manual oppi din Gainward gtx 480 boks? Lenke til kommentar
jjoereng Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Kanskje dem har puttet Gainward gtx 460 sin manual oppi din Gainward gtx 480 boks? Ikke umulig, det er en "multicard manual" men den virker som om den er ment for kort fra 90tallet en gang. Men hva tror du om poweret jeg har i kassa? Tror du det holder? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Tok bilde av baksiden av min gainward 480 boks, er ikke din lik? Se på minimum requirements. Sitter på jobb så får ikke sjekka akkuratt nå, men den så da mistenkelig lik ut ja. Mulig jeg surrer. Hva tror du om poweret? Hvis ikke jeg tar feil så må du da bruke 2 4pins til 6 pins overgang. Da ender du opp med totalt 3x 6pins. Så må du ha nokk en overgang fra 2x6pin til 8pin.Da har du 1x 8pin og 1x 6pin, nokk til å gi strøm til kortet. Jeg er ikke noe god på å finne ut hvor mye amp det gir, kanskje noen andre vet bedre? Her er specs: http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2007/05/02190658210l.gif Mener at 4pin kontaktene må være på seperate kabler, så vet ikke helt om det går. I hvertfall vil du ikke ha noen 4pin kontakter igjen? Endret 16. desember 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
jjoereng Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Tok bilde av baksiden av min gainward 480 boks, er ikke din lik? Se på minimum requirements. Sitter på jobb så får ikke sjekka akkuratt nå, men den så da mistenkelig lik ut ja. Mulig jeg surrer. Hva tror du om poweret? Hvis ikke jeg tar feil så må du da bruke 2 4pins til 6 pins overgang. Da ender du opp med totalt 3x 6pins. Så må du ha nokk en overgang fra 2x6pin til 8pin.Da har du 1x 8pin og 1x 6pin, nokk til å gi strøm til kortet. Jeg er ikke noe god på å finne ut hvor mye amp det gir, kanskje noen andre vet bedre? Her er specs: http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2007/05/02190658210l.gif Mener at 4pin kontaktene må være på seperate kabler, så vet ikke helt om det går. I hvertfall vil du ikke ha noen 4pin kontakter igjen? Det høres fornuftig ut, ser ut til at jeg må bite i meg at jeg må ha nytt power Tok bilde av baksiden av min gainward 480 boks, er ikke din lik? Se på minimum requirements. Sitter på jobb så får ikke sjekka akkuratt nå, men den så da mistenkelig lik ut ja. Mulig jeg surrer. Hva tror du om poweret? Hvis ikke jeg tar feil så må du da bruke 2 4pins til 6 pins overgang. Da ender du opp med totalt 3x 6pins. Så må du ha nokk en overgang fra 2x6pin til 8pin.Da har du 1x 8pin og 1x 6pin, nokk til å gi strøm til kortet. Jeg er ikke noe god på å finne ut hvor mye amp det gir, kanskje noen andre vet bedre? Her er specs: http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2007/05/02190658210l.gif Mener at 4pin kontaktene må være på seperate kabler, så vet ikke helt om det går. I hvertfall vil du ikke ha noen 4pin kontakter igjen? Noe spesiellt power du vil anbefale til denne kassa her? Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Hmm er ikke noe god på å anbefale strømforsyninger, er veldig stor forskjell i kvaliteten på dem. Corsair sine er som regel veldig gode, men dyre. Du trenger en strømforsyning på 600w+ med 6+2pin/8pin kontakt, og 6pin kontakt. Noe av det billigste jeg kom over er f.eks: http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/stromforsyning/xfx-coreedition750w/145197.3031/ Kabinettet ditt bruker standard ATX strømforsyning. Endret 16. desember 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
jjoereng Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Hmm er ikke noe god på å anbefale strømforsyninger, er veldig stor forskjell i kvaliteten på dem. Corsair sine er som regel veldig gode, men dyre. Du trenger en strømforsyning på 600w+ med 6+2pin/8pin kontakt, og 6pin kontakt. Noe av det billigste jeg kom over er f.eks: http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/stromforsyning/xfx-coreedition750w/145197.3031/ Kabinettet ditt bruker standard ATX strømforsyning. Takker så mye for hjelpen! Da var det bare å få bestillt nytt power Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå