Gå til innhold

Koble sammen Samsung HT-C6930W med PS50C7705 og PVR fra Canal Digital parabol

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem jeg ikke helt finner ut av.

Jeg har et hjemmekinoanlegg fra Samsung som heter HT-C6930W og en tv fra samme produsent som heter 3D PS50C7705. Dette vil jeg koble sammen med Canal Digital sin HD PVR, PlayStation3 og XBox 360 Slim.

Jeg har koblet det slik pr. idag:

CD HD PVR til hjemmekinoanlegget (HDMI)

XBox til hjemmekinoanlegget (HDMI)

Hjemmekinoanlegget til TV (HDMI)

PS3 til TV (HDMI)

Problemet er når jeg skrur på enhetene. Da "huskes" aldri innstillingene fra da jeg skrudde av og det er mye trykking på fjernkontrollene for å få frem TV signalene fra CD tuneren.

Vil det være en bedre løsning i koble alle enhetene direkte på TV'en (den har 4 HDMI kontakter) og koble lyden fra TV'en til hjemmekinoanlegget?

Eller kan dette kobles slik at dette spiller bedre sammen? Slik det er koblet nå styres lyden fra hjemmekinoanlegget når XBOX og CD tuner er aktivisert og det er slik jeg ønsker det.

Setter stor pris på forslag til løsninger. Barna sliter med å skjønne hvordan dette henger sammen og greier ikke å stille inn TV'en uten hjelp.

Endret av jantoreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et problem jeg ikke helt finner ut av.

Jeg har et hjemmekinoanlegg fra Samsung som heter HT-C6930W og en tv fra samme produsent som heter 3D PS50C7705. Dette vil jeg koble sammen med Canal Digital sin HD PVR, PlayStation3 og XBox 360 Slim.

Jeg har koblet det slik pr. idag:

CD HD PVR til hjemmekinoanlegget (HDMI)

XBox til hjemmekinoanlegget (HDMI)

Hjemmekinoanlegget til TV (HDMI)

PS3 til TV (HDMI)

Problemet er når jeg skrur på enhetene. Da "huskes" aldri innstillingene fra da jeg skrudde av og det er mye trykking på fjernkontrollene for å få frem TV signalene fra CD tuneren.

Vil det være en bedre løsning i koble alle enhetene direkte på TV'en (den har 4 HDMI kontakter) og koble lyden fra TV'en til hjemmekinoanlegget?

Eller kan dette kobles slik at dette spiller bedre sammen? Slik det er koblet nå styres lyden fra hjemmekinoanlegget når XBOX og CD tuner er aktivisert og det er slik jeg ønsker det.

Setter stor pris på forslag til løsninger. Barna sliter med å skjønne hvordan dette henger sammen og greier ikke å stille inn TV'en uten hjelp.

Om det finnes andre veier å koble dette et jeg ikke. Enkleste er vel bare å prøve. Er alternativ er selvsagt programerbar fjernkontroll som styrer alt i ett. Logitech har flere gode alternativer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg sliter videre med TV'en og hjemmekinoanlegget fra Samsung. Det er mulig jeg må ringe Samsung support, men kanskje det er noen som har erfaring med oppsett av disse komponentene.

Når jeg spiller av DVD og Bluray-filmer, sliter jeg med å få frem talen fra filmene. Det virker som tale kun kommer ut fra senterhøytaleren og ikke resten av høytalerne. I tillegg er talen veldig svak. Resten av lydene virker som de er normale. Samme gjelder når ungene spiller på Xbox og PS3 som er koblet til samme hjemmekino.

Når jeg slår på anlegget aktiveres noe som heter Anynet+ og da fungerer kun fjernkontrollen til TV'en og da får jeg ikke styrt menyene til DVD/Bluray-filmene.

Setter stor pris på hjelp til å få dette til å spille skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...