Gå til innhold

NAT og H323 - Intene ruter fra NEXTGENTEL

toguny

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en Inteno trådløs ruter fra NEXTGENTEL. Jeg har en PC som jeg har en Polycom CMA Desktop på. IP til PC er 10.0.0.2 . Denne applikasjonen er H323 basert og skal registrere seg på en server med IP 63.243.157.6. Når jeg foretar et anrop f.eks. til [email protected] . Fra lokalnettet vil source ip se ut som noe lignende: [email protected] med ett eller annet portnummer. Spørsmålet er hva gjør Modemet Når den videresender denn ut på nettet? Blir source [email protected] (altså den offentlige IP`en) og hva gjør Modemet når det får trafikk tilbake fra Serveren. Vet den at trafikken som kommer tilbake RDP og H323 signalering skal gå til klienten med IP 10.0.0.2 ? I i tilegg, opplevde jeg at når jeg opprettet NAT regelen, så mistet jeg all annen nettverkstilgang, f.eks å surfe ble umulig . Må jeg i såfall åpne for dette i tilegg.

post-225932-0-69735400-1292488232_thumb.jpgHvordan skal jeg konfigurere ruteren min er vel egentlig det store spørsmålet.

Endret av toguny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må vite hvilke porter som skal åpnes. På bildet er det feil på portforwarding, fordi du har samme start og sluttport på intern.

I tillegg kan du trolig med fordel forwarde både TCP og UDP.

Når trafikken kommer tilbake fra internett, så er den rettet mot en spesifikk port. Da må NAT være satt opp slik at f.eks port 1718 peker på 10.0.0.2.

Du skal ikke miste tilgang til andre porter (surfing etc) om du forwarder f.eks 1718-1720.

Husk å lagre og restart gjerne router etter du har satt opp portforward.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...