Gå til innhold

iPod vs iRiver


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en mp3 spiller med et budsjett oppi 4500 kroners klassen, så jeg er ute etter noe virkelig bra.

 

iPod er det mye kluss der ved bruk i windows ettersom jeg ikke har mac og aldri brukt en :-/

 

Har hørt og blitt annbefalt iPod 15 gb versjonen av et par folk og har ellers hørt at denne skal være bra, men det er en annen jeg også har fått øynene opp for og det er denne:

 

http://www.itavisen.no/art/1301361.html

 

Den sistnevnte ser i mine øyne litt finere ut(??) men så har den som nevnt dobbelt så lang batterilevetid som iPoden(?) io tilleg har den radio som egentlig er ganske greit å ha.....

 

Så er det dette med autosyncronisering som iPoden har......er dette noe den nevnte iRiver modellen ikke har eller har dette mye å si mht overføling av sanger osv.

 

Jeg er ellers at 15 gb versjonen av iPoden ligger litt under iRiver modellen i pris.......

Begge ser fin ut....iRiver sin modell har radio (+) ,men er det noen her som vet om hvilke som er desidert best og skiller seg ut?

 

Takker for alle innlegg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPod er det mye kluss der ved bruk i windows ettersom jeg ikke har mac og aldri brukt en :-/

 

iPod og Windows er ikke noe problem i det hele tatt! Har selv en 10 gig iPod v1.0 som jeg bruker daglig, og er storfornøyd med. Hvis du ikke liker den medfølgende programvaren (musicmatch jukebox, tror jeg), finnes det vel så gode alternativer på nettet. Bruker selv EphPod (gratis) og Xplay. Du trenger bare disse programmene for å legge innpå musikk. Skal du bruke iPoden som portabel harddisk trenger du ikke disse.

 

Kjøper du iPod er du hverfall sikker på at du får det du betaler for!

Lenke til kommentar

Så iPoder rett og slett best?

iPod+ Koss sant? Det er det jeg tenkte på å kjøpe meg.....15 gb versjonen slik at jeg får medm eg dockingstasjon så jeg kan oppdatere den til v 2.0 og fjernkontroll samt bæreveske.....er det mac/win versjon av den og som jeg må ta hensyn til (og laser ingraveringen ser tøff ut i tilfelle en skulle miste den;-) )

Lenke til kommentar
Tror 15 gb holder i lange baner for meg om jeg velger iPod`en

 

Det spørs jo helt hva du skal bruke den til da. Hvis du vil bruke den som ren mp3 spiller så holder det jo sikkert med 10 gb også. Hvis du kommer til å bruke den til bærbar harddisk i tillegg er det jo kjekt med den ekstra plassen. Husk at det bare er å plugge den inn i (nesten) hvilken som helst pc med usb 2.0 eller firewire og ta med deg den dataen du måtte ønske..

 

iPod+ Koss sant?
Smaksak. Ikke kjøp koss sportapro. De var ikke noe gode å ha på seg. Selv liker jeg disse øreproppene fra sony. De er av den typen du dytter inn i øregangen, så sitter de... God lyd har de også!
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

http://www.hardware.no/anbefalinger/mp3/index.html

 

"Apple iPod v2 er kanskje det nærmeste man kommer den perfekte MP3-spilleren. Stor lagringskapasitet, svært god lyd, støtte for både Mac og PC, brukervennlig og pent design. Spilleren fåes i flere versjoner når det gjelder lagringskapsitet - fra 10-30 GB. For kuriositetens skyld leveres også spilleren med et par spill. iPod selges nesten utelukkende i Apple's webshop."

 

i rest my case.. iPod er sansynligvis det beste kjøpet jeg noen gang har gjort![/url]

Lenke til kommentar

http://www.nomadworld.com/products/Jukebox_ZenXtra/

 

Gå for denne. Har selv Nomad Jukebox 3 selv med 20 gig.

Ett av de beste kjøp jeg noen gang har gjort.

Den er litt stor, men vil heller ha bedre lyd.

 

Hadde kjøpt denne spilleren selv hvis jeg skulle hatt nå, men har desverre så kan bare anbefale andre.

 

ps. den er på 60 gig. Og koster ca. 4000.

Bare å sjekke prisen på komplett o.s.v.

Lenke til kommentar

aplle lanserte itunes for windows nettopp! Geniale saker, har ikke hatt tid til å teste det med ipoden, men regner med at det skal fungere feilfritt. se www.applemusic.com

 

Kan jo forsåvidt nevne at stemmeopptaker og en god del annet digg til ipoden ble lansert i dag også. Gå for ipod!

 

Om du vil lese om iriver'n kan du sjekke ut www.dapreview.com

 

Kan jo slenge med denne linken også http://www.stereophile.com/showarchives.cgi?934 som snakker om hvor god ipoden er

 

mvh

simen

Lenke til kommentar

Min iPod og Koss PortaPro kommer snart i posten :woot:

 

Eg tenkte først på den på 15GB, men fant ut at dersom eg skulle ha bæreveske og fjernkontroll kom eg opp i samme pris som 20gb og der var begge deler bundlet.

 

Eg har hatt PortaPro lenge og er superfornøgd. De er kompakte, kommer ned i lommene, lette, og har god lyd. Dersom du har de på i mange timer kan de nok bli irriterende, men det blir vel de fleste øretelefoner som ikkje dekker heile øret.

 

www.apple.comitunes

 

iPod og Windows funker 100% fint.

 

Så vidt eg kan sjå er det like billig å kjøpe iPod på www.apple.no og da er det portofritt, pluss at dersom du skal ha Koss headset, eller andre gadgets til iPod har de alt der.

Lenke til kommentar
Min iPod og Koss PortaPro kommer snart i posten :woot:

 

Eg tenkte først på den på 15GB, men fant ut at dersom eg skulle ha bæreveske og fjernkontroll kom eg opp i samme pris som 20gb og der var begge deler bundlet.

 

Eg har hatt PortaPro lenge og er superfornøgd. De er kompakte, kommer ned i lommene, lette, og har god lyd. Dersom du har de på i mange timer kan de nok bli irriterende, men det blir vel de fleste øretelefoner som ikkje dekker heile øret.

 

www.apple.comitunes

 

iPod og Windows funker 100% fint.

 

Så vidt eg kan sjå er det like billig å kjøpe iPod på www.apple.no og da er det portofritt, pluss at dersom du skal ha Koss headset, eller andre gadgets til iPod har de alt der.

Du mener 10gb versjonen.

15gb ble oppgradert til 20gb og 30gb versjonen ble oppgradert til 40gb, mens 10gb versjonen ble ikke forandret for litt siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...