Gå til innhold

Jeans - merke vs. kvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har jeg skjønt ;) Har konkludert med at alle "bestseller" sine produkter (Jack and Jones, Selected, Name it, Vero Moda, Only, osv) er elendig kvalitet på.. Knapper som faller av, sømmer som går opp, lommer som rakner..

 

Men selger acne litt mer klassiske fine jeans også? Har ikke sett så mye på det merket. Til meg selv synes jeg Levis og Diesel er helt greit, men mannen min sliter bukser på en helt annen måte enn meg (det er han som trenger nye jeans..).

 

Jeansen kommer til å bli brukt på jobb, hvor han pleier å være normalt pent kledd med skjorte og v-hals. I tillegg så bruker han dem hjemme, og med en 3åring i hus så blir det gjerne litt vilter lek. Han kjøpte seg en Levis 501 for en stund siden, men den synes han er for baggy så han trives ikke i den.

 

Han har hatt noen bukser fra JJ/Selected, men jeg er lei av drittkvaliteten, og egentlig så synes jeg ikke de er fine nok heller. Tittet raskt på noen bukser fra Gant i går (mens de lå i hyllen), og de så ganske pene ut, synes jeg. Han har også hatt en del bukser fra Lee, men selv om de er hakket over JJ/Selected, så er jeg ikke sånn superimponert over kvaliteten der heller.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Acne. De er på ingen måte det beste man kan få tak i når det kommer til kvalitet, men i prisklassen rundt en 1000-lapp er de helt klart en av de som gir mest for pengene. Mod A høres ut som en modell som kan være sånn omtrent det du er ute etter.

 

Gant ville jeg holdt meg langt unna, og det samme gjelder egentlig alle andre merker som ikke er kjent for å selge gode jeans.

Lenke til kommentar

Selv har jeg holdt meg til Levis og Lee. I det siste, mest Lee, siden det var lettere å finne et par med tilnærmet rett passform. (501 passer ikke, og modellen med perfekt passform til meg lager de ikke lenger.)

 

Når det gjelder holdbarhet så er ikke Lee spesielt god, om man velger de populære variantene med tynt stoff. Velger man de modellene med litt tykkere stoff så er forskjellen fremdeles merkbar opp til f.eks vanlige Levis.

 

Siden jeg nå er nede i bare to par uten hull i knærne må jeg snart handle selv. :hm: Stress å finne noen med rett passform.

Lenke til kommentar

Wrangler har klassiske, enkle bukser som holder godt (både etter egen erfaring, og etter å ha solgt dem en stund og fått tilbakemeldinger fra kunder).

 

Ellers har også Sand bukser som sannsynligvis vil være perfekt mtp passform. Slitestyrken vet jeg ikke helt med (de er litt tynnere i stoffet enn Wrangler), men jeg hørte aldri om noen som klaget i løpet av det året jeg jobbet med å selge dem..

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Acne. De er på ingen måte det beste man kan få tak i når det kommer til kvalitet, men i prisklassen rundt en 1000-lapp er de helt klart en av de som gir mest for pengene. Mod A høres ut som en modell som kan være sånn omtrent det du er ute etter.

 

Gant ville jeg holdt meg langt unna, og det samme gjelder egentlig alle andre merker som ikke er kjent for å selge gode jeans.

 

Jeg er usikker på om Mod A er riktig for hans kroppsfasong. Kan ikke være for smal nede i beina tror jeg.. Han bruker 32 i livvidde og et sted mellom 30 og 32 i lengde. Må vel dra han med i butikken og prøve.

 

Wrangler har klassiske, enkle bukser som holder godt (både etter egen erfaring, og etter å ha solgt dem en stund og fått tilbakemeldinger fra kunder).

 

Ellers har også Sand bukser som sannsynligvis vil være perfekt mtp passform. Slitestyrken vet jeg ikke helt med (de er litt tynnere i stoffet enn Wrangler), men jeg hørte aldri om noen som klaget i løpet av det året jeg jobbet med å selge dem..

 

Synes de Wranglerbuksene jeg har sett har en sånn stygg logo bakpå lommen :ph34r: Ikke sikkert alle har det da..

Lenke til kommentar

Synes de Wranglerbuksene jeg har sett har en sånn stygg logo bakpå lommen :ph34r: Ikke sikkert alle har det da..

 

 

Tenker du på den lille skinnlappen som det står wrangler på? Den tror jeg nok er på alle, dessverre. Akkurat som Lee har en liten lapp på sine baklommer.

 

Men altså, det blir jo en bagatell hvis buksa ellers sitter perfekt, håper jeg.

Lenke til kommentar

Skinnlappen bør være en smal sak å sprette av så vidt jeg kan se.

 

I Bergen er det bare Acne butikken som selger produkter fra Acne. Dette er fordi de har konsesjon, og nekter å dele med andre. I Oslo er det flere butikker som har konsesjon, men det er vel muligens en Acne butikk der også.

 

Jeg fikk vite at grunnen til at Acne ikke ville dele konsesjonen i Bergen var fordi markedet ikke var stort nok til at mer enn en butikk kunne føre det, så da kan jeg ikke se for meg at de selger Acne produkter andre steder enn i Acne butikkene i noen andre byer enn Oslo.

Lenke til kommentar

 

Jeg er usikker på om Mod A er riktig for hans kroppsfasong. Kan ikke være for smal nede i beina tror jeg.. Han bruker 32 i livvidde og et sted mellom 30 og 32 i lengde. Må vel dra han med i butikken og prøve.

 

 

Det er samme størrelse som jeg bruker. Jeg prøvde Nudie Big Bengt her om dagen, og den modellen sitter fint på meg. Du får den i flere vasker og i rådenim. Skal dog ikke handle før jeg får surret meg ned til Oslo og prøvd et par Acne Mod A for å se hvem som sitter best.

Lenke til kommentar

Vet du hvordan Nudie Big Bengt er i forhold til passformen til Levis 501? Acne Mod A så mye smalere ut i fasongen, ut i fra bildene jeg fant. Men det kan jo for all del være at Acne Mod A er fin så lenge man passer på å få den i riktig lengde i beina. Blir den for lang så blir det sikkert veldig mye "krøll" oppå skoene, om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Hvis buksen er for lang legger man den opp. Det er det siste man skal ta hensyn til når man kjøper en bukse.

 

De fleste produsenter lager faktisk bukser lengre enn de trenger med vilje, slik at flest mulig kan passe inn i buksene, uavhengig av lengde på ben. Det er veldig mye enklere å legge opp en bukse enn å gjøre den lengre (det er i de fleste tilfeller umulig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...