Gå til innhold

"LØST" Oppsett Gamer-PC

Anbefalte innlegg

Hei skal ha meg en gamer pc no og har funne dette her oppsett og tenke og bestille snartast mulig noko tips om det er komponter som må byttast, bestiller alt via ps.no (ps data). maks pris 9000,-

Kabinett: Coolermasters HAF 922 - 922,-

Strømforsyning: Cooler Master's Real Power M520 - 657,-

Hovedkort: ASUS Crosshair IV Formula - 1570,-

CPU/Prosessor: AMD Black Edition Phenom II X4 970 - 1472,-

Minne: Apacer minne - 4 GB DDR3 PC3-10666 1333MHz Dual Channel - 412,-

Skjermkort: ZOTAC GeForce GTX 480 1536MB - 2.595,- (tilbud på komplett)

Skjerm: ASUS VH226H 21.5" Wide 1920x1080, 2ms - 1425,-

Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM SATA2 - 435,-

DVD-Brenner: Sony Optiarc AD-7241S - 155,-

PC-en er bestilt, totalt pris kom på 9446,-

Endret av Neddo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mini ATX HK i mid tower kabinett?

1500kr+ på en dual core CPU?

2200kr for et HD5850???? :S

3 kanaler ram sett som er beregnet til 1336 sokkel

HDD med høy errorrate

får man ikke 24" for 1600kr?

Er vel en spesiell versjon da.

Vil anbefale 6950 istedet for 5850, ettersom prisøkningen er så liten og 6950 er bedre.

Jeg synes du burde gå for AMD oppsett. Billig og bra til gaming. Phenom II X4 er gode prosessorer og Asus Crosshair IV Formula er et knallbra HK.

Corsair er en knallbra leverandør av strømforsyninger, så jeg ville valgt noe derifra.

Hadde vært fint om du hadde oppgitt pris på det oppsettet i førsteposten din da.

Lenke til kommentar

Mini ATX HK i mid tower kabinett?

1500kr+ på en dual core CPU?

2200kr for et HD5850???? :S

3 kanaler ram sett som er beregnet til 1336 sokkel

HDD med høy errorrate

får man ikke 24" for 1600kr?

Er vel en spesiell versjon da.

Vil anbefale 6950 istedet for 5850, ettersom prisøkningen er så liten og 6950 er bedre.

Jeg synes du burde gå for AMD oppsett. Billig og bra til gaming. Phenom II X4 er gode prosessorer og Asus Crosshair IV Formula er et knallbra HK.

Corsair er en knallbra leverandør av strømforsyninger, så jeg ville valgt noe derifra.

Hadde vært fint om du hadde oppgitt pris på det oppsettet i førsteposten din da.

Takk for mykje infromasjon her :)

Er oppdatert over no og lagt på pris på produkta, (maks pris 9000,-), har valgt AMD på oppsett no og valgt hovedkorte som du anbefalte.

Setter pris på all hjelp her :)

Endret av Neddo
Lenke til kommentar

Om det er oppsettet i første post som gjelder har jeg følgende forslag:

HK: Hvilket som helst AM3 hovedkort som har USB3.0 og SATA3 6Gbs, og du kan gjerne velge det billigste da du ikke får høyere ytelse med et dyrere hovedkort. Unntaket er om du skal overklokke mye, da kan noen HK gi høyere klokk (selv om ikke pris er avgjørende for dette heller)

Harddisk: ikke velg 5400rpm til systemdisk - gå for en 7200rpm-disk som i feks samsung F3-serien. Disse yter svært godt i tester. (ser at PS.no ikke har det helt store utvalget på de)

grafikk: Jeg ville valgt Radeon 6850 eller 6870 framfor 5850, eventuelt geforce gtx460 1GB. Forøvrig, u får gjerne ytelse etter hvor mye du betaler da ytelse skalerer godt etter pris for tiden.

Lenke til kommentar

Då er oppsette oppdatert her, sette pris på mykje gode tilbake medlinger og tips :thumbup:

Noko tips til anna hovedkort? har ikkje planner og overklokke

Tips til anna skjerm eller skjermkort? Berre og kome med tips tar i mot alle forslag?

Gjerne link og må være på lager med ps.no (lure på og bestille i dag eller seinare)

PC-en har har kun 1 formål og det er til gaming :w00t:

Endret av Neddo
Lenke til kommentar

Hvilket kort skalerer bedre enn GTX 460 gulars? Det er ikke sånn at radeon skalerer bedre i xfire enn SLI på et generelt nivå.

Her kan du forøvrig lese testen hw.no gjorde av HD6850, hvor de tar opp nettopp dette med GTX 460 vs HD6850.

http://www.hardware.no/artikler/amd_radeon_hd_6850/79051

"Hvis du nå skal kjøpe deg noe nytt er det slik vi ser det nesten det samme om du velger GTX 460 1 GB eller HD 6850. Det hele brytes ned til hvilken versjon av disse kortene du ønsker, og du får deretter vurdere hva som passer best til deg. Vi vil uansett anbefale HD 6850 like sterkt som vi anbefalte GTX 460 1 GB"

Kan smekke inn at jeg er utrolig fornøyd med mitt Gigabyte GTX 460 1GB OC - det mest stillegående kortet jeg har hatt noen gang, og yter helt herlig på min 22" med 1680x1050

Endret av fflex
Lenke til kommentar

jeg mener noen av komponenetene er overpriset. 2250 kr for 5850 hd? ser du har tenkt å handle på ps.no. har du prøvd komplett.no? ganske fine priser der... du vil også finne de andre komponentene til en lavere pris. sjekk ut og se hva du får som total pris der..

Endret av elscorpio
Lenke til kommentar

jeg mener noen av komponenetene er overpriset. 2250 kr for 5850 hd? ser du har tenkt å handle på ps.no. har du prøvd komplett.no? ganske fine priser der... du vil også finne de andre komponentene til en lavere pris. sjekk ut og se hva du får som total pris der..

Grunne til at eg skal handle med ps.no er at dei skule bygge pc-en til meg gratis :) og ganske rask (innen 2 virkedager) so får eg sendt den med tollpost ganske raskt.

Burde eg skifte til på MSI 870A-G54 - hovedkort - ATX - AMD 870 hovedkorte?

So GTX-460 og Radeon HD5850 (link øverst) har stor sett samme ytelsen?

Endret av Neddo
Lenke til kommentar

Ville fortsatt anbefalt Asus Crosshair IV Formula, ettersom det er veldig oppgraderingsvennlig (det holder lenge) og svært overklokksvennlig. Støtter også crossfire fult ut med 2 kort i x16 modus, istedetfor et i 16x modus og et annet i 8x modus (eller lignende), slik som disse 1000-kroners korta gjør.

Men for all del - om du ikke har tenkt til å kjøre crossfire er det bare å gå for et av de billigere hovedkortene.

Oh, ehm, 6950 *plystre*. I enkelte spill yter det bedre enn alle GTX korta unntatt 580.

Ligger 100 mil forran 5850, samtidig som det yter bedre enn både 6870 og 5870. Og koster 2400 kroner.

Lenke til kommentar

Då har eg valgt ferdig oppsette og bestiller i måra, bytta ut skjermkorte og bestiller det med komplett siden ps.no ikkje hadde på lager, so montere dei sammen pc-en uten skjermkort :p

Kjeme på 8943,- so passer akkurat buskjette mitt

Takk for alle hjelpe alle sammen :thumbup:

Blir ei bra jul i år og :dribble:

Endret av Neddo
Lenke til kommentar

Grunne til at eg skal handle med ps.no er at dei skule bygge pc-en til meg gratis :) og ganske rask (innen 2 virkedager) so får eg sendt den med tollpost ganske raskt.

Burde eg skifte til på MSI 870A-G54 - hovedkort - ATX - AMD 870 hovedkorte?

So GTX-460 og Radeon HD5850 (link øverst) har stor sett samme ytelsen?

joda.. men komplett bygger også pc til billigere penge... men det tar 5-7 dager før pc-en kommer til deg. hvis du kan vente 3 dager mer, kan du spare penger.

PS: seff bygger PS deg "gratis" pc når dem har satt prisene SÅ høyt. ser ikke noe som er gratis der jeg... men men... har du penger så har du lov :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...