Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Treningsmetoder for best mulig fettforbrenning på magen?

Puster

Anbefalte innlegg

Hallo:)

Vet ikke om dette er rett plass å legge tråden.

Har starta å trene å lurer på om hvordan jeg kan forbrenne mes mulig fette på magen der magemusklene er.

Hvordan skal jeg beygnne osv?

Og hvordan fungerer treningsloggene her på foeumet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke så mye om treningsloggene, men ang fettforbrenning burde du fokusere mye på kondisjonstrening. Jogging/løping, sit-ups og andre mage-øvelser. Trener du mye mage må du tenke på ryggen også, huske å trene korsryggen regelmessig så det ikke blir noe ubalanse.

Men det er like viktig at du tenker på hva du spiser. Man kan nærmest spise seg slank hvis man er skikkelig flink. Dropp mat med mye karbohydrater og kalorier, spis heller mer næringsrik mat. Prøv å gjør det til en vane at du spiser minst 2 frukt om dagen for eksempel.

Begynn rolig, hvis du aldri har trent før ville jeg tatt det rolig i en 6 ukers tid hvor du ikke trener så hardt så kroppen vender seg til det. Etter det kan du begynne å trene litt hardere.

Det gjelder bare å komme over den lille dumpen i starten som kanskje kan være litt kjedelig. Men med en gang man ser/merker resultater blir man veldig motivert :thumbup:

Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

Har trenet nå i 6mnd:)

Å merker forskjell på muskler etc. Er må kjempe motivert til å fortsette!

Jeg er kanskje slurvete med maten, spiser brødskive med nugatti hver dag tiil lunsj unntak ved en dag da spiser jeg kyllinglår(skal være sunt der?:p)

Begynnte å trene magen i går å det var gått! Skal nå brgynne med korsryggen!:)

Kom gjerne med flere tips! :)

Lenke til kommentar

Hallo:)

Vet ikke om dette er rett plass å legge tråden.

Har starta å trene å lurer på om hvordan jeg kan forbrenne mes mulig fette på magen der magemusklene er.

Hvordan skal jeg beygnne osv?

Og hvordan fungerer treningsloggene her på foeumet?

Hei!

Det eksisterer ingenting som heter "punktforbrenning", selv om mange produkter og reklamer ønsker at man skal tro det. Det betyr at det ikke finnes noen måte for en person å bli kvitt akkurat fettet på magen, for eksempel. Om du tar situps, så vil kroppen ta energi fra hele kroppen.

Så det å ta masse situps for å bli kvitt fettet på magen hjelper altså ikke. Det som gjelder er rett og slett å bruke mer energi enn det man tar inn gjennom mat, om man ønsker å gå ned i vekt for å bli kvitt fett.

Kardiotrening, slik som 4x4 intervaller liker jeg. Ellers vil også styrketrening være med på å forbrenne. Styrketrening vil også gi økt muskelmasse, noe som gjør at kroppen "forbrenner mer hele tiden", kan man si.

Treningsloggene fungerer ved at du går til loggforumet og oppretter din egen tråd. Hvordan du vil ha den bestemmer du selv. :)

Jeg har link til min logg i signaturen, om du ønsker å se hvordan det kan gjøres.

Dropp mat med mye karbohydrater og kalorier, spis heller mer næringsrik mat. Prøv å gjør det til en vane at du spiser minst 2 frukt om dagen for eksempel.

Må bare påpeke en ting her. Om man skal spise mat uten karbohydrater eller kalorier sulter man ihjel. Og du vet energi i et eple i hovedsak er karbohydrater?

Ellers er jeg enig. Få ned karbohydratene, og spis mer fett og proteiner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spise sunn mat med mye proteiner og umettet fett. For å gå ned i vekt og få frem magemusklene så må du legge deg i et kcal underskudd av hva du forbrenner.

Du kan trene hvor mye mageøvelser som du bare vil uten å få noe mer synlige magemuskler for den grunn. For å se de må du ha en fettprosent som er lav nok til at de skal synes.

Som sagt tidligere i tråden så fungerer ikke punktforbrenning. Når du skal gå ned i vekt mister du fett over hele kroppen, og du vil da over tid se en gradvis nedgang i magefett og fett andre steder på kroppen.

Hvis du synes løping og lignende er kjedelig så kan du f.eks Begynne med en idrett. Hvis du er i så dårlig form at du ikke klarer mye fysisk, så kan du begynne å gå turer i starten.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...