Gå til innhold

RiksTV. Mister signalkvalitet i minusgrader.

Anbefalte innlegg

Har hatt RiksTV noen år men plutselig faller kanalene nesten helt ut så fort temperaturen ute synker under ca. -2C. Ved plussgrader har jeg 90-100% signalkvalitet og 100% signalstyrke. Nå er temperaturen -5 og signalkvaliteten hopper hele tiden mellom 0% og 50%. Signalstyrken deri9mot ligger alltid stabilt på 100%.

De kanalene som går på Ch48(690MHz) har noe bedre signal og er mulig å se på hvis temperaturen ligger i grenseland.

Hva er feil? Antenna? Kabelen? RiskTV's sender? Været?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket med RiskTV-support og ble fortalt at jeg bruker feil sender. Senderen jeg bruker nå er 2km herifra (m/fri sikt) men senderen jeg skal bruke ligger minst 4-5 mil innover landet bak fjell og daler. Og hvis ikke det fungerte så bruker jeg feil antenne sånn helt plutselig.

Hvorfor jeg fikk signaler i varmegrader og hvorfor det har fungert i mange år ville hun ikke svare på.

Lenke til kommentar

Om sommeren (høytrykk) får jeg inn en skau av ymse europeiske kanaler i tillegg til de vanlige risktv-kanalene. Men nå får jeg i praksis ingenting. Dog vet jeg at det har vært mye knot tidligere med den senderen jeg vanligvis bruker. Denne senderen er bare et par km herifra med fri sikt og er senderen jeg blir anbefalt på Rikstv-hjemmesidene.

Roterte antenna mot en annen sender og nå får jeg 100%/100% så problemet er forhåpentligvis løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...