Gå til innhold

Matrix Reloaded

Anbefalte innlegg

Matrix - reloaded hadde et godt manus med god kontinuitet, men GUD så kjedelig gjennomført.   :p
:yes:

Personlig har jeg god samvittighet for piratkopiversjonen av reloaded som ligger på harddisken min. Ikke fordi filmen eller spillet er dårlige, men fordi det er til de grader kommersielt. De gutta har nok penger. Derfor kjøper jeg aldri noe fra microsoft heller.

Det der er et syltynt argument. Du får det til å høres ut som om brødrene Wachowski sitter og lager en film helt alene og bare koser seg og ØSER inn mer penger. Du BURDE kanskje også tenke på på alle andre som er sysselsatt med å lage disse filmene og alle arbeidsplassene som faktisk finnes i f.eks. Microsoft. Javel de går med overskudd, og Bill blir rik, men det jo ikke det som betyr noe! MS sysselsetter mange mennesker, det er jo ikke som om Bill Gates autogenererer OS og bare sender dem ut alene for å få mer penger (selv om det kanskje kan virke sånn ;).

Jeg anerkjenner at wachowskis og gates er flinke. Det jeg sier er at slike folk tenker rundt 110% profitt. Da blir resultatet mainstream. Hvis du digger å være arbeider i kapitalismen, så gjerne for meg. Jeg foretrekker å ligge i fiskebåten min og se utover havet. 8)

Hvis alle eierne av selskap som gikk bra, skulle tenkt; "Vel vel vi har nok penger, nå gir vi arbeiderne fyken og slapper litt av" Så hadde vel ikke det vært så bra det heller?

Jeg sier ikke at man kan bygge ned systemet på en dag. Men det e vel ingen som har tatt skade av litt utopi? :roll:

Det er greit for meg at du piratkopierer, det har jeg lite med og det finnes enkelte gyldige argumenter for å gjøre dette, men spar meg for argumenter hentet fra barneskolen...

Dette var ment som en simpel provokasjon for å få folk til å bite på. Guess who did... Hvis du ønsker en lengre diskusjon om temaet er det ingenting som ville glede meg mer. Desverre bakker alle ut og da er det fristende å henfalle til diskusjonsnivået her på forumet. Utfordrer du meg slash? :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så gå i gang, forklar filmen...

1 - hvorfor er menneskene så viktig for maskinene ?

2 - hvorfor er det så viktig for maskinene at zion bygges opp igjen og igjen ?

3 - hvorfor har neo krefter utenfor "the matrix"

4 - eksisterer det enda en matrix som brukes til å kontrollere de i zion for å få dem til å tro at de er frie

du kan begynne med å forklare dette siden du så pent la frem, hva var det ikke å skjønne i den filmen...

jeg venter spent på svar

skal svare etter beste evne.

1 - Det virker på meg som om en stor del av filmen handler om valg. valg som mennesker tar/har tatt. et program har ingen fri vilje. programmene i the matrix stammer fra de som menneskene engang lagde for å tjene seg. kanskje det er denne koden som ligger igjen, slik at de ikke kan ødelegge menneskene, men heller gi de valget å ødelegge seg selv. (siden maskinene ikke er i stand til å ta det valget) Teorien om at maskinene trenger mennesker for å få strøm holder ikke mål. pluss at denne vil bli punktert hvis den såkalte "virkelige verden" kun er et nytt lag i matrisen. men nok om det...

2 - Zion kan ha flere funksjoner. Den kan være en plass der maskinene kan kontrollere de menneskene som ikke var i stand til å tilpasse seg the matrix. zion kan også være en slags "gulrot", hvis du skjønner, som lokker de som har unsluppet det innerste laget i matrisen til å tro at de er fri. og for å hindre menneskene i å tvile på sin eksistens. (noe som igjen ville skapt store problemer i koden.) Zion kan også være en plass der maskinene oppbevarer mennesker for å studere de i deres "naturlige habitat" for å bedre forstå menneskers væremåte og tenkemåte. slik at nyere versjoner av matrisen skal bli mindre bugget.

3 - Neo kan ha krefter utenfor the matrix fordi han enten har fått evnene sine fra maskiner, slik at han kan fungere som en slags sonde i "den virkelige verden". Men han kan også ha krefter utenfor the matrix fordi han har sitt opphav i verdenen utenfor zion og den "virkelige verden". Så alt tyder på at zion og "den virkelige verden" bare er nok en simulasjon.

4 - Det vil virke logisk at den virkelige verden der zion befinner seg bare er nok en simulasjon. men uansett, alle forklaringer er og blir spekulasjoner helt til den siste filmen kommer. dessuten har jeg skrivekrampe.

Matrix - reloaded hadde et godt manus med god kontinuitet, men GUD så kjedelig gjennomført. :p

3-Neo er bedre enn de forrige "Utvalgte" som de nevnte i filmen. Han er bedre fordi han begynner å kontrollere den virkelige verden.

Så til slutt i Revolutions får i en ny sånn "Jeg er Den ene" scene igjen. Det blir bra.

Reloaded var dritbra. Enten så liker du historien, eller så liker du koreografien eller regisseringen. Eller som meg, så liker du alt :p .

Revolutions blir utrolig bra!! Har noen her sett Preview'en? SWEET!

Hvilket spill snakker vi om her? Er det et spill?

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker å ligge i fiskebåten min og se utover havet. 8)

Good on you mate.. :woot:

Dette var ment som en simpel provokasjon for å få folk til å bite på. Guess who did... Hvis du ønsker en lengre diskusjon om temaet er det ingenting som ville glede meg mer. Desverre bakker alle ut og da er det fristende å henfalle til diskusjonsnivået her på forumet. Utfordrer du meg slash? :wink:

Jepp, udugelige argumenter provoserer meg, jeg innrømmer det ;) Jeg er ikke sikker på om jeg ønsker en lengre debatt over temaet, da jeg egentlig burde jobbe hehe. Fiskebåtargumentet likte jeg though..

Forøvrig aner ikke hva slash har med dette å gjøre, alle sitatene er mine..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...