Gå til innhold

Krav på midlertidig produkt når noe er på reparasjon?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om en forbruker har krav på et midlertidig produkt om en elektrisk gjenstand har vært til reparasjon så å så lenge? Mener jeg har lest det en plass.

Jeg har en mp3 spiller som har gått i stykker. Fortalte det til creative for en måned siden og de han enda ikke greid å hente den. Alt står oppført i dataene til dem så de beklager hele tider sommelet. Men neste gang jeg ringer kan jeg da kreve et midlertidig produkt? jeg forventer ikke å se den tilbake på enda 1 eller 2 måneder pga at den skal til Dublin i Irland. Å den har vært der tidligere, så jeg har nok erfaring med all ventingen. Jeg er helt _avhengig_ av den i sommer, så dette var meget surt for å si det sånn. Blir for kostbart å kjøpe en ny en.

Noen som har peiling på dette området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har krav på midlertidig lån av likt produkt mener nå jeg når de skal bruke så lang tid på det.

Hvis de har brukt over 1 måned på å ikke hente den og de er klar over det ha du vel hatt krav på lån av ny mp3 i to uker. Jeg syns innen rimlig tid er to uker, uansett om service centeret ligger på sinsen eller i Silicon valley dhl/ups/fedex frakter over natt om ikke creative har egne fly :lol:.

Jeg hadde ringt to ganger om dagen + et par mails til de henter og gir deg en du låner til den er ferdig...mase hjelper alltid, men true med å gå til tv2 hjelper deg, FBi på nrk etc. fungerer alltid, da går alt plutselig fort som ****** :D

Lenke til kommentar

Hmm, fant ikke noe i kjøpsloven.

Trodde "Kapittel V. Kjøperens krav ved kontraktbrudd fra selgerens side." kunne passe ganske bra, men fant ikke noe. En "muntlig kontrakt" er vel like mye verdt som en skriftlig?

Men jeg skal ringe imorgen å si jeg har forhørt meg litt om, og lest litt i kjøpsloven og fant ut at jeg har krav på et midlertidigprodukt eller ventevare. Får håpe det går.

Sist gang var også masse rot, tok lang tid. Etter jeg fikk den tilbake fikk jeg ei regning fra frakteselskapet på 500. Creative sa jeg skulle drite i det, å faxe den over til dem, så skulle dem betale. Fikk vel en 3-4 innkassoer til slutt, fra Lindorff norge, beløpet steg til over tusenlappen. Og ble til slutt truet med rettslig innspill etter utløpsfristen. Til slutt greide Creative å betale, men det er FORBANNA irriterende at jeg skal bli oppført i innkassoselskapet i norge. står enda i registrene deres. det står at saken nle trukket av tnt norge, men det sier meg lite. Står fortsatt i registrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...