Kaffesau Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Satte nettopp sammen en maskin med AMD Phenon X6, HD Radeon 6850 og Gigabyte GA-890GPA-UD3H blant annet. Har fått maskina igang, men av en eller annen grunn får ikke skjermen kontakt og jeg får "no signal". Har prøvd å skifte ut RAM og sjekket at alt sikker som det skal, og vifta på skjermkortet virker, så tipper at skjermkortet fungerer også. Any ideas? Endret 15. desember 2010 av Kaffesau Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hvordan vet du at maskinen er "i gang" når du ikke får sjekket noe på skjermer. Har du pipesignaler el.? Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 alt av vifter og lyder fungerer, bare ikke skjermen, men tok ut skjermkortet nå og skal sjekke med internskjermkortet Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 skjermen fungerer nå, men får ikke lasta inn HDD -.- Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 er det samme hvilken sata jeg har koblet HDD til? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Koble første HDD til SATA1 kontakten fra Southbridge. Om kortet har flere kontrollere er det ikke sikkert at de andre er enablet. Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 har koblet HDD til SATA1 eller SATA0, er ikke sikker. kan sjekke tho og btw, jeg kommer ikke inn i bios siden pcen booter fra cd/dvd uansett hva jeg prøver nvm, kom inn Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Ta ut evt. DVD fra spilleren (eller best av alt, koble den fra hovedkortet) og om du har et PS/2 tastatur bruker du det i stedet. Det er en del hovedkort som av en eller annen grunn kutter ut Legacy USB enheter når du tar en Clr_CMOS. Om du kommer inn i BIOS oppsett må du sjekker BootOrder. Hva har du på harddisken du vil boote fra, om det er en kopi fra den andre riggen din får du ikke bootet, men ganske sikkert "Inaccessible boot device". Endret 15. desember 2010 av Professor Farnsworth Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 HDDen er helt ny, så har ingenting på den. Bruker G15 tastatur nå og virker som alt funker bortsett fra skjermkort og (eventuelt HDD, prøver nå) kommer inn i bios nå forresten Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 og unnskyld hvis du missforsto, skal ikke boote fra HDD, skal lagre Win7 der Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 hva skal man gjøre når pcen ikke finner HDD? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 hvis du ikke har koblet på harddisken på sata 0 må du inn i bios antageligvis og sette boot rekkefølgen. Vanligvis har du hardisken først så andre enheter man ikke booter med til vanlig som for eksempel cd/dvd. Cd/DVD drev bruker du bare til å boote med når du skal installer operativ system, eller kjøre en livecd med linux for eksempel. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Gå inn i BIOS og se om den kommer opp som valg i BootOrder. Sett diskkontrolleren (midlertidig) til IDE eller compatible/legacy mode. Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 inne på boot menyen er det listet følgende == Select a Boot First device == Floppy LS120 + Hard Disk CDROM ZIP USB-FDD USB-ZIP USB-CDROM USB-HDD Legacy LAN når jeg går inn på Hard disk da kommer det opp "Bootable Add-in Cards" og hvis jeg bruker den, så går den rett inn på boot av cd/dvd Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Kan du ikke i samme meny velge HardDisk Bootpriority? Om kontrolleren er satt opp som IDE/Legacy skal du se harddisken i hovedskjermen for System Info. Har du byttet kabel, både strøm og signal (har hatt mye problemer med SATA kabler som følger med enkelte HK), annen port på HK, en annen harddisk? Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 byttet SATA kabel nå og HDD funker. Eneste er at jeg må bruke det integrerte skjermkortet siden enten HK eller skjermkort (eller ram) er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå