Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med oppstart av ny pc

Anbefalte innlegg

Satte nettopp sammen en maskin med AMD Phenon X6, HD Radeon 6850 og Gigabyte GA-890GPA-UD3H blant annet. Har fått maskina igang, men av en eller annen grunn får ikke skjermen kontakt og jeg får "no signal". Har prøvd å skifte ut RAM og sjekket at alt sikker som det skal, og vifta på skjermkortet virker, så tipper at skjermkortet fungerer også.

Any ideas?

Endret av Kaffesau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut evt. DVD fra spilleren (eller best av alt, koble den fra hovedkortet) og om du har et PS/2 tastatur bruker du det i stedet. Det er en del hovedkort som av en eller annen grunn kutter ut Legacy USB enheter når du tar en Clr_CMOS.

Om du kommer inn i BIOS oppsett må du sjekker BootOrder.

Hva har du på harddisken du vil boote fra, om det er en kopi fra den andre riggen din får du ikke bootet, men ganske sikkert "Inaccessible boot device".

Endret av Professor Farnsworth
Lenke til kommentar

hvis du ikke har koblet på harddisken på sata 0 må du inn i bios antageligvis og sette boot rekkefølgen. Vanligvis har du hardisken først så andre enheter man ikke booter med til vanlig som for eksempel cd/dvd.

Cd/DVD drev bruker du bare til å boote med når du skal installer operativ system, eller kjøre en livecd med linux for eksempel.

Lenke til kommentar

inne på boot menyen er det listet følgende

== Select a Boot First device ==

Floppy

LS120

+ Hard Disk

CDROM

ZIP

USB-FDD

USB-ZIP

USB-CDROM

USB-HDD

Legacy LAN

når jeg går inn på Hard disk da kommer det opp

"Bootable Add-in Cards"

og hvis jeg bruker den, så går den rett inn på boot av cd/dvd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...