Lars-Erik Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Etter at jeg oppdaterte min Nokia 5800 til firmware 52.0.007 has jeg fått et håpløst problem. Selv når OVI Maps ikke kjører kopler A-GPS seg til og bruker GPRS hele tiden :-( GPS ikonen dukker opp på skjermen, og GPRS forbindelse opprettes en liten stund. Jeg vet at det a A-GPS som kopler seg opp da e-poeten min bruker WLAN. Har også prøvd å sette GPSen til å spørre før den kopler seg opp med GPRS og da spør den hele tiden :-( Så HVORFOR slår GPS seg på og kopler til lokalisering-server når "Maps" ikke kjører? Dette har aldri skjedd før. Og hvordan hindrer jeg dette. En ting er at batteriet tømmes raskere, men det er mye verre at jeg får en stor GPRS data-trafikk regning. Og den kopler seg opp ganske ofte, så det renner på :-( Jeg kan kople vell A-GPS (og bruke bare GPS) slik at den ikke kopler seg til lokaliseringsa-serveren. Men da vil jo GPSen også virker dårligere når jeg faktisk starter "Maps" og skal bruke den også. Og GPSen fortsletter å slå seg på (GPS ikonen vises) av og til, og tapper batterier likevel. Hjelp... Jeg kan ikke være den eneste som har fått dette problemet nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå