Solaar Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Sitter og rydder en pc for en venn og er litt usikker på hvilke mapper som kan slettes og ikke. Har oppdaget at han har prestert å fylle opp temp-folderen under bruker/appdata/local/temp med godt over 100 gb (!) med data. Hvor trygt er det å slette alt dette og finnes det en alternativ snarvei til å kvitte eg med alt under profilen? Har tenkt på å opprette en ny bruker og bare slette alt som ligger under den andre, er det en enkel fremgangsmåte og hva er det man av kritiske ting risikerer å miste da? Endret 15. desember 2010 av Solaar Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 legg alt verdifult av dokumenter på en minnepenn eller en ekstern lagringsplass. Derreter installere OS'en på nytt. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Installer CCleaner fra Piriform og kjør den jevnlig. Du kan slette alt i temp mappen, også \Windows\Temp. Noen filer er i bruk og de får du ikke slettet. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Det er altså ikke temp mappen under windows folderen men temp mappen som ligger under bruker/local/ osv.. Ccleaner tar ikke den, har prøvd det. Har ikke mulighet til å installer OS på nytt nå. Har med meg hans PC på tur og skulle legge inn win7 men så viser det seg at den er for gammel og HP ikke gir ut drivere som støtter win7. Planen er derfor å bare rydde opp på pc'n og se hva som skjer for så å evt reinstallere Vista når jeg møter ham igjen om noen måneder (han har installasjons-cdene). Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Hvis noen lurer på dette senere så er den enkle fremgangsmåten å skrive %temp% i søkefeltet ved startknappen og slette alt som dukker opp der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå