Martinis5 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hei For et par dager siden bestilte jeg xfx sitt standar 6870 kort. Jeg vil anta det kommer en gang innen uka er over Men nå er jo de nye 6970 kortene kommet, og 570 kortene er jo også veldig fine. Spørsmålet er om jeg nå bør sende 6807-kortet tilbake og heller skaffe meg et bedre kort? Jeg har ikke penger så det flyter, men jeg skulle vell til nød klare å presse meg opp til 3000 kroner... Er overgangen til 3000-kronerskorta så stor at den er verd de 1000 ekstra kronene, eller har jeg mer enn nok krefter i et 6870-kort? Alternativt kunne jeg jo etter en stund sette opp et CF-system, hva vil yte mest da? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Spørsmålet er om jeg nå bør sende 6807-kortet tilbake og heller skaffe meg et bedre kort? Har du behov for et bedre kort? Er jo det som er spørsmålet her. Hva spiller du? På hvilken oppløsning? Antar at du har en brukendes CPU? Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Har planer om å oppgradere tin en sekskjerner fra amd om en stund, så cpu'en er ikke det viktigste... Spiller på oppløsning 1080 eller 1152 (Ser ikke så alt for store forskjellen). Jeg spiller alt av spill... fps, bilspill og tredjepersons... (Ikke strategi) Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Det kommer litt an på... 6870 trekker det meste i den oppløsningen helt greit, men hvis du har råd til 6970 nå, ville jeg nok heller gått for det. Sjansen er at du vil angre deg når du har brukt opp den ekstra tusenlappen uansett. Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) - Trekke helt greit... Slik at jeg ikke ved noen tilfeller vil merke noe form for lagg/hakking i bildet grunnet skjermkortet? Jeg har jo råd... men vet ikke om jeg orker strevet med å måtte sende tilbake og bestille på nytt... Ytelsen blir jo utrolig mye bedre med et 6870 CF-oppsett da' og hvis det velges om et halv år vil jo 6870-kortet være muligens en 200-400 kr billigere vil jeg anta (om ikke mer). Så da synes jeg egentlig at et 6870-kort er greit nå med det første... eller...? Endret 15. desember 2010 av Martinis5 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 - Trekke helt greit... Slik at jeg ikke ved noen tilfeller vil merke noe form for lagg/hakking i bildet grunnet skjermkortet? Det jeg mener er at du vil klare å spille det meste med høye innstillinger, med bra framerate. Noen spill dog vil kreve at du skrur ned på AA og detaljer. Det kommer litt an på hvilke spill du spiller. Jeg tenker som deg der. Har selv et 6870 nå, og hvis jeg trenger et til i fremtiden, så har jeg muligheten. Angrer meg ikke på at jeg gikk for det kortet. Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg tror vi to har ganske så lik tankegang Jeg tenker nå at jeg ikke gidder å stresse med å returnere et kort som ikke har kommet bare for å punge ut med 1000 kroner til Jeg tror og håper jeg blir bra fornøyd med mitt nye xfx 6870 (blir ihvertfall en forbedring fra 4890-kortet ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå