Gå til innhold

Tips til nyere animé

Anbefalte innlegg

Begynner å bli en stund siden jeg brukte tid på noe sånt, men har har sett på gamle DVDer i det siste, og fant ut at det kanskje er på tide å finne ut hva som har skjedd innen japansk animasjon de siste fem årene. Noen som har noen tips til serier som er verdt en kikk? Sånn for referansens skyld kan jeg jo liste opp noen favoritter:

Haibane Renmei

Texhnolyze

RahXephon

Azumanga Daioh

FLCL

Det er kanskje også verdt å nevnte at jeg absolutt ikke kan fordra Naruto, InuYasha, Bleach og OnePiece, sånne serier var vel egentlig hovedgrunnen til at jeg ga opp sjangeren. Vel, dét, samt det faktum at nordmenn begynte å legge trykk på andre stavelse i ordet, det høres så teit ut. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Tja.. hvis du vil unngå poppis-greiene, men liker ursære ting som Haibane Renmei..

Gintama - slags sci-fi fabel satt i et historisk Japan okkupert og overtatt av (moderne og fremtidsrettede) aliens. Bra kommentar (på moderniseringen), harselerer grusomt med One Piece og normalproduksjonsmanga (Rumbel har de desidert beste subbene, forresten)

Kurozuka - skulle ha dukket opp på blu-ray for et års tid siden, men kom ikke allikevel av en eller annen merkelig grunn. 12 episoder, løst basert på det klassiske snakkespillet med samme navn. Minst like abstrakt som Haibane.., men er ikke tullete nok til å være "tegnefilm". Animasjonen er interessant. Veldig interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...