Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli kaldt, mentalt?

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg lurer på om det er noen måter man kan bli kaldt mentalt sett, eller i vært fall ikke være så jævlig følelses full hele tiden?

Det virker som om det kan være så mye lettere noen ganger. Sliter med at når jeg holder på med noen så får jeg plutselig angst over at hun gjør noe med en annen gutt som for eksempel berøring eller noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utenom å oppleve nok av visse ting her i verden så tror jeg ikke det er noen brukbar måte å bli "kald" på, du bør heller øve på å kanskje ha litt mer kontroll over følelsene, ikke la de ta styringa.

Personlig er jeg i den andre båten, skulle gjerne hatt lettere for å føle ting - ikke bare bare å oppleve at forferdelig lite faktisk når inn.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Skriver som anonym jeg.. ;) Men kan si såpass; Det finnes nedsider ved å være et kaldt menneske også, som f.eks: man forstår seg ikke helt på folk når de babler om følelser du selv aldri har erfart.

Og det er faktisk litt kjipt til tider, stol på meg. Om jeg dog hadde ønsket å være en varm eller kald person som jeg er nå, vet jeg ikke hva jeg ville valgt.

Postet av anonym: 46371574e1ea6aafaa14ca3abf7246b0

Lenke til kommentar

Skriver som anonym jeg.. ;) Men kan si såpass; Det finnes nedsider ved å være et kaldt menneske også, som f.eks: man forstår seg ikke helt på folk når de babler om følelser du selv aldri har erfart.

Og det er faktisk litt kjipt til tider, stol på meg. Om jeg dog hadde hatt valger mellom å være en varm eller kald person som jeg er nå, vet jeg ikke hva jeg ville valgt.

Lenke til kommentar

Problemet med å bli kald er at man mister evnen til å føle noe spesielt glede over ting. Jeg skal til psykolog i morgen selv for å jobbe med dette. Ble en kynisk liten dritt etter et samlivsbrudd. Bruddet ødela meg emosjonelt. Eksen min slet meget psykisk, og det var en enorm påkjenning på meg. Nå er jeg bare på autopilot, men jeg vet nå hva jeg går til. Men igjen, ingen glede. Ikke over noen ting. Det er kjedelig i lengden.

Endret av medisinOmsider
Lenke til kommentar

Det er viktig at du ikke lar deg trues av andre menns natur, bare fordi de gjør noe med hun du holder på med.

Jo fortere du innser at det ikke er en konspirasjon mot deg, jo lettere blir det å takle det.

PERSPEKTIV.

Also:

“He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man.”

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Kommentaren min oppe var bare tull, men her...

Jeg har en jævlig familiesituasjon, og det har den alltid vært.

Først de siste årene har jeg innsett at jeg ikke har en far. Altså, jeg HAR en far, men han har stort sett bare LEKT far, for han gjør aldri en dritt for meg eller med meg og det har han aldri gjort heller. Så er det bare krangling og tull og tøys og ja.. Gidder ikke å gå ut med hele historien, men dette... Det har slitt meg ut helt. Jeg har vært deprimert i flere år, og jeg har derfor knyttet meg til lagsport og annen ekstremsport for å få ut sinnet. Amerikansk fotball, hockey, MMA osv... jeg har blitt noenlunde god på alle, og fått selvtillit pga det, så man stoler mer på hva man gjør, og da blir man "kald". I det siste har jeg lært meg å bare gi faen. Jeg er litt sjenert av meg så roper ikke i klassetimen osv, men smerte er ingenting lengre. Smerten bare er der, men jeg klarer å ignorere den. Jeg er iskald til det meste nå vil jeg si, og gir aldri opp det jeg tror på.

Så en måte å bli iskald på er; face your fears, erfaring, erfaring og mer erfaring.

Du kan ikke bare lese deg til å bli iskald, ting må skje mot deg og du må bestemme deg for å aldri gi opp, og at om du prøver på en ting så SKAL du få det til, for det er ikke snakk om noe annet.

Dette blir kanskje litt klisjè, men sånn er det altså for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...