dem0 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hvilke fordeler får man med en i7-prosessor framfor i5-760? På flere tester ser det ut som at i5-760 gjør det hakket bedre enn mange av de nye i7-prosessorene. I tillegg har i5-760 et mindre strømforbruk, kan oppnå høyere ytelse ved klokking(?), lavere temperaturer og billigere. Sånn som jeg ser det er så og si det eneste man betaler for når man kjøper i7, er hyper threading, som påvirker ytelsen negativt innen gaming. Så, enlighten me. Hva er det som gjør i7 til den ultimate gaming prosessoren når jeg har av den oppfatning at i5-760 scorer bedre? CPU scaling performance Best gaming CPU $210 and up Lenke til kommentar
Hardgamer Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 jeg er ikke sikker jeg tror i alle fall at quad core er mye berde til å kjøre flere (på samme tid) og bedre programmer... Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 jeg er ikke sikker jeg tror i alle fall at quad core er mye berde til å kjøre flere (på samme tid) og bedre programmer... Det er riktig det, men irrelevant. i5-760 er er nemlig en firekjerneprosessor, på lik linje med i7. Forøvrig har jeg ikke noe godt svar til OP. Kjøp begge to og test hva som er best ^^ Lenke til kommentar
Hardgamer Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg tror jeg ville gått for i5 Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 om 2 uker kommer uansett Sandy Bridge og gjør begge disse alternativene både dyre og dårlige Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Et viktig moment som ingen har kommentert, er at i7 prosessoren gir deg 3-kanals RAM mens du kun har 2-kanals på i5. Dette gir bedre ytelse Håkon Lenke til kommentar
dredg Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Nå tror jeg trådstarter kanskje mener forskjellen på i5 og i7 på 1156 og ikke 1336. Og hoppet fra i5 til i7 på samme socket har ingen særlig stor verdi i gaming. Og forøvrig så har man vel heller ikke noe særlig utbytte av 3 kanalsminne i gaming heller, om man skulle bytte til 1336. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå