Nvidia_boy Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Kom over en meget fin video fra DTM-racing fra 80 og 90-tallet. Visst du trodde biler som kjører Le Mans og ALMS har lav bakkeklaring, så må du sjekke ut denne videoen: For de som ikke vet: DTM er mye det samme som STCC og BTCC standardbilløp. Største forskjellen er at DTM-biler er hakket hissigere både på ytelse og utseende. Dagens DTM biler har karosseriet til gatemodellen, bare med hjulutbyggere, diffusere og en diger bakvinge. Full karbonfiber og selve cockpiten er mer noe man finner i Formel-1 og LMP-biler. Så selve bilen har ingen likhetstrekk med gatemodellen med unntak av utseende(hele fronten taes av istedenfor for panserlokk). I STCC og BTCC er bilene mer en strippet versjon av gatemodellen. Føreren er plassert mye mer midtsentrert og langt bak, nesten i "baksetene". Vekten ligger på rundt 1050kg og motor (4 liter, V8, 450hk, om jeg ikke tar helt feil). Bilene i denne videoen tror jeg er mer gatemodellaktig enn dagens DTM biler. De gamle er best, fordi de hadde ikke bakkeklaring;) Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Helt enig at Deutsche Tourenwagen Meisterschaft er grisetøft! Og da spesielt på midten av 90-tallet da Mercedes og Alfa Romeo (og delvis Opel med Calibra) herjet som verst. Var stor fan av Nicola Larini. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 DTM er mer et rørramme-siluett mesterskap, enn touring car. Men da det ikke er noe som heter "siluette-championship" enda, så kalles det touring car. Siluetter skal forresten STCC over til også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå