Gå til innhold

Karibien januar? Kaldt?

Anbefalte innlegg

Vi skal besøke min samboers familie i Mexico i des/jan. Den siste uken ønsker vi å tilbringe i karibien. Vi har hele tiden tenkt på Cuba, men nå har jeg lest flere steder at det kan være ”ubehagelig” kaldt. Varme og stand er veldig viktig denne uken, så vi må dra et sted vi er garantert varme. Siden vi har rest endel i Mexico fra før, vil vi gjerne dra til et annet land denne gang.

Cuba hadde vært perfekt da det går direkte fly hver dag fra Mexico City.

Noe tips om hvor vi kan finne varme og nydelige hvite strender i januar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981723478

Var på et par karibiske øyer i februar for et par år siden.

Da var jeg på Nederlandske Antiller, og kan virkelig anbefale en tur til Bonaire.Det er en liten "intim" øy, med en spesiell atmosfære.

Derfra kan du ta en taxibåt ut til Kleine Bonaire, en liten øy 30 min. unna storøya, og masse fargerik fisk (og flyvefisk), skilpadder (og alt man til vanlig ser på National Geographic Channel) og ikke minst drømmestrand uten masse mennesker!.

Menneskene er noe av det beste jeg har opplevd.

Man kommer inn på folka der. Ikke falskt som det gjerne kan bli andre steder. Maten på øya var også veldig bra. Og ikke minst varme hvite strender og Azurblått hav.Temperaturen var som den pleier å være på en god norsk sommer.

Endret av Slettet+981723478
Lenke til kommentar

Vi skal besøke min samboers familie i Mexico i des/jan. Den siste uken ønsker vi å tilbringe i karibien. Vi har hele tiden tenkt på Cuba, men nå har jeg lest flere steder at det kan være ”ubehagelig” kaldt. Varme og stand er veldig viktig denne uken, så vi må dra et sted vi er garantert varme. Siden vi har rest endel i Mexico fra før, vil vi gjerne dra til et annet land denne gang.

Cuba hadde vært perfekt da det går direkte fly hver dag fra Mexico City.

Noe tips om hvor vi kan finne varme og nydelige hvite strender i januar?

Du har ingen problemer med været i karibien så lenge det finnes ingen orkaner. Jeg elsker BVI, British Virgin Islands hvis du ønsker hvite strender og steder som er ganske pen og isolerte. Ingen regn og pen vær hele tiden. Jeg antar din samboer vet mye om dette hvis han er meksikaner. Jeg liker også Grenada øyene.

I forhold til det som skjer i Mexico med narkotika krigene er karibiske øyene paradis. Pass deg i Mexico City, det kan bli ganske farlig.

Lenke til kommentar
I forhold til det som skjer i Mexico med narkotika krigene er karibiske øyene paradis. Pass deg i Mexico City, det kan bli ganske farlig.
Den krigen foregår på grensen til USA og ganske langt unna Yucatan-halvøyen hvor de fleste turistene er.

Ellers bør du holde deg unna den nordlige karibien om du vil ha sikkert badevær. Var selv i Cuba i januar i år og de fleste dagene var det ikke badevær og når det var det så kunne vannet absolutt vært varmere. Folk som satt på solsenger rundt bassenget med store gensere og boblejakker var noe jeg ikke hadde sett før. Ellers bør man se Cuba før regimet kollapser.

Min favoritt i Karibien er koralløyene Los Roques. Var der i desember og vann og lufttemperatur var hele perfekt. Litt vanskeligere å komme seg til disse øyene, men absolutt verdt det.

Anbefaler også de Nederlandske antillene, men har kun vært på Curacau i januar.

Av Grenada-øyene foretrekker jeg Carriacou, og de er også langt nok sør til stabil varme om vinteren..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...