Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slapp hånd

Gjest No_more_handyman

Anbefalte innlegg

Gjest No_more_handyman

Hei,

Jeg har brukket min overarm på tvers.

Har i forbindelse med dette fått en slapp hånd. Legen sier at den vil returnere i funksjon i løpet av 8 uker.

Nå har det gått tre uker, og jeg har fortsatt ikke antydning til førlighet i hånden. Saqmtidig føles det som om jeg har brent meg på håndens overlflate. Hele tiden. Hånden verker mye mer enn overarmen...

Noen som har erfaringer med dette? Såvidt jeg skjønner skjer dette i ca. 15% av alle overarmsbrudd.

Jeg hadde sett for meg førligheten kom tilbake gradvis ila. de 8 ukene, men når ingenting skjer blir man naturlig nok nervøs.

Har funnet en side der det står litt om dette, samtidig som det står at i sjeldne tilfeller vil hånden forbli lam. Skrekk og gru!

http://nevro.legehandboka.no/pasientinformasjoner/sykdommer-og-symptomer/radialisparese-pasientinformasjon-33825.html

Tips / erfaringer / beroligelser mottaes med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legen sa jo 8 ukers, og her er du bare 3 uker og klager? Nå tror jeg at du er litt for rask, og engstlig.

Du har helt sikkert skadet nerver, og nerver gror igjen bare ca 1mm i året.

Da jeg måtte operere hånden, og det tok 3 år før jeg fikk 100% følelse.

Det verste du kan gjøre er å begynne å lese om verste senario.

Ikke jobb hånden for mye, hvile og "reperasjons" tiden er svært viktig. Du kan risikere å skade nervene, og da vil de ivertfall ikke vokse sammen igjen.

Lenke til kommentar
Gjest No_more_handyman

Ah, takk for info..

Blir altfor mye sofasurfing på meg, er jo ingenting annet å gjøre. Hviler ihvertfall hånden på denne måten:)

Trodde bare at følelser ville gradvis returnere ganske med en gang, for så å være fullt utviklet etter 8 uker. Klart man engster seg, vanskelig å se for seg et liv uten en hånd!

Har hatt noe nerveskader i ansiktet før, og der mangler jeg fortsatt noe av førligheten enda, selv 15 år etter ulykke, men det begynte å returnere der ganske med gang etter skade var oppstått.

Skal legge bånd på meg og heller oppdatere tråden når den forventede tiden har passert.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Gjest No_more_handyman

Liten update her:)

Kom et solid 'knokk' i skulderen min igårkveld, etterfulgt av massive smerter, og idag klarer jeg såvidt å røre på håndleddet...Fingrene er dog fullstendig døde enda.

Lys i tunnellen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...