Mongoos1 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Endelig knødd meg til å handle inn speilrefleks. Jeg gikk for Pentax K-r. Har lest en del på nett og sjekket reviews osv, så det endte med pentax kamera. Siden jeg er nybegynner har jeg noen spørsmål. Jeg har akkurat fått kameraet i posten (fra pixmania, d gikk smertefritt faktisk) og jeg fikk testa det litt. Siden jeg ikke har hatt noe slikt kamera før så lurer jeg på noen ting: 1. Jeg rista litt i kamerae (for å sjekke om ting var på plass hehe), jeg legger merke til at det virker som om noe er "løst" inni kamerahuset. Kan virke som om hele innmaten kan bevege seg litt liksom. 2. Når jeg kjører live view når jeg skal ta bilder, eller prøver video opptak (og legger øret inntil kamerahuset) hører jeg at det skjer ting og tang der. Høres ut som om noen har satt på fyrkjelen. Dette er ikke plagsomt egentlig, men ble bare skeptisk på lydene. Disse punktene jeg nevner er sikkert bare en nybegynners bekymring. Det skal helt sikkert være slik. Kameraet funker bra, men jeg har ikke testet annet enn i stua hjemme i halvmørket (igår kveld). Er det noen som kan fortelle meg at det skal være slik kanskje? Endret 15. desember 2010 av Mongoos1 Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Disse punktene jeg nevner er sikkert bare en nybegynners bekymring. Det skal helt sikkert være slik. Kameraet funker bra, men jeg har ikke testet annet enn i stua hjemme i halvmørket (igår kveld). Er det noen som kan fortelle meg at det skal være slik kanskje? Spørsmålet ditt er en gjenganger i Pentax-leiren :-) Det er bildestabiliseringsmekanismen du hører. Når kameraet er av så glir denne fritt. Og når du bruker liveview så er det motorene som holder sensoren på riktig posisjon som jobber og lager litt summelyd. Lenke til kommentar
Mongoos1 Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Tusen takk for svar. Da får jeg sove inatt værtfall Jeg tenkte det var en grunn til at det skulle være "løst", men ikke skjønt hvorfor. Takk Lenke til kommentar
cFc Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Deilig at det er i orden, for må du bruke garantien din hos pixmania er helvete løst! Er skummelt å handle der i gården. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 @Mongoos1 : Godt å høre at du fikk svarene du trengte! Har samme kameraet , dvs kona fikk det (og jeg selv har kameraet i signaturen) , kjempekamera! Velkommen til Pentaxianerne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå