sega Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Jeg satt å funderte på hvordan jeg skal få til å koble til alle 3 anleggene mine til EN kilde. har stor-anlegget i stua, surround på soverommet og en boomblaster på toalettet. sånn som det er nå må jeg stoppe & stanse musikken ettersom hvilket rom jeg befinner meg i, dog dette kan kalles ett luksusproblem, men er likevel noe jeg vil få til planen er å la pc'en i stua styre musikken på alle anleggene så dem spiller samtidig så det er full dekning i hele huset. styring av lyden skal gå fint med en Harmony 1100 uansett hvor i huset jeg er. så det jeg er på jakt etter er trådløs lydoverføring. men har tittet litt rundt og de fleste søtter bare EN kilde, en mulighet er å kjøpe en jacksplitter som splittes i 3. men med trådløs så kan det oppstå små lagspikes, slik at musikken ikke spilles likt i alle rommene. har dere noen gode forslag? edit: mer whining om hvorfor jeg vil få dette til Endret 15. desember 2010 av sega Lenke til kommentar
avo Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Ikke noe stort problem med proffutstyr, men på konsument ??? Hva har du av budsjett til dette, og hva skal du ha av signal inn/ut? ...og ikke minst - hvilke krav til lydkvalitet har du? Lenke til kommentar
sega Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Ikke noe stort problem med proffutstyr, men på konsument ??? Hva har du av budsjett til dette, og hva skal du ha av signal inn/ut? ...og ikke minst - hvilke krav til lydkvalitet har du? Bruke mangfoldige tusen på sånt er ikke aktuelt. Akkurat nå har jeg ikke optisk fra pc'en til anlegget i stua engang, bare vanlig jack-phono, men overgang til optisk er under planlegging. Krav til lydkvalitet er ikke allverden, er ikke high-end anlegg som er på soverommet og på toalettet. Fant noe til 400,- per enhet, men de er på forskjellige frekvenser og ikke mulighet til å stilles inn på samme. er ikke sikker på hvordan de fungerer. Fant også en bluetooth dippedutt som hadde vært perfekt, men bluetooth har som kjent ganske skral rekkevidde og den største avstanden i leiligheten er vel ca 25 meter. Lenke til kommentar
sega Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Har pratet med noen angående løsninger som 3stk Sonos ZP90 eller Logitech Squeezebox duett. men desverre er disse i en prisklasse jeg helst ikke vil nevne. så jeg leter fortsatt etter en løsning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå