Coolermastern Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hei! Jeg bare lurer på om det er normalt med såppass low framerate på World of Warcraft med all grafikk på ultra high og 1920x1080 oppløsning, når FPS har gått ned til hele 12 frames? Dette skjer da det er mye aktivitet av omgivelser og andre spillere samtidig. Ellers viser den ganske stabilt 60 FPS uten mye ting som skjer på en gang. Er det noe jeg kan aktivere via catalyst eller justere trygt på? har nylig oppdatert drivere (ny pc). Jeg bruker bl.a ASUS Crosshair Formula IV, AMD 1090 6 core prosessor og 1333Mhz 8GB minnebrikker, alt er nytt. Jeg mener at WoW ikke burde kreve for mye i forhold til skjermkortet og resten av systemet jeg driver, mtp såppass lav FPS til tider. Er dette helt normalt med denne hardwaren? Lenke til kommentar
Coolermastern Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Må nesten legge til at jeg bruker skjermkortet ATI Sapphire Radeon HD 5970 2GB Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Har du installert den nyeste driveren til skjermkortet? Prøv og noen eldre drivere. Jeg ville kjørt igjennom noen tester først for å se om det er noe galt med kortet, du hadde noen problemer med at det fikk for lite strøm eller noe da du fikk det? Er mest sannsynlig noe tweaking du må gjøre i CCC. Sikkert noen på forumet som vet mer. 3dmark 11 er gratis og jeg ville kjørt den performance testen for å se om den får P6500+/- Jeg har aldri selv spilt wow, men har hørt at det skal ikke ligge så mye under 30 fps selv på de mest folksomme steder, sjekk temperaturen på kortet når dette skjer, virker viften? Endret 15. desember 2010 av kidio007 Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Off WoW sin utdaterte motor: drit å dra! On a more serious note: Dette må du beklageligvis bare leve med, WoW liker ikke multi GPU og vil i mange tilfeller gi dårligere ytelse enn single kort vil gjøre. Produsenter anklager blizzard og vice versa Men 12 hørtes gale ut, hva slags lagringsmedie har du WoW lagret på? Kan være at GPU'en ikke får data fra lagringsmediet fort nok, som resulterer i "kø". (btw, wow er ett 32-bit program, så om du har 4 eller 8 gb ram har ingenting å si, du får ikke utnyttet mer enn 2) Endret 15. desember 2010 av Diabolicelf Lenke til kommentar
Coolermastern Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Takk for svar! Jeg drev å styrte rundt på catalyst programmet, der jeg tidligere hadde justert opp kortet med mer kvalitet som gikk utover performance. I tillegg valgte jeg bort V-sync i video options på selve WoW og skrudde ned shadows fra ultra til fair. Og vips, så var det ett helt nytt kort. Til tider gikk FPS'en over 250, og der det var mest folksomt og mye aktivitet på en gang gikk den ikke under 35 FPS. Snittet i WoW nå ligger på rundt 70-100 FPS ved normal aktivitet i spillet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå