Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man når barnevernet er på bærtur?

Celestica

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er plassert riktig, bare å flytte den om den er feilplassert...

Barnevernet mener at jeg har for mangen dyr, og ja, jeg har mangen dyr. Ifølge dem har jeg 15 ørkenrotteunger, 8 voksne ørkiser, 2 rotter, 3 kaniner og 7 katter. Og en hamster.

Jeg har EGENTLIG 15ørkiser til sammen, ingen rotte, 1 kanin, 1 fisk, ingen hamster og har aldri hatt det, og 4 katter hvor en blir hentet idag og en er til salgs. To av ørkisungene skal også selges.

Alle burene er rene, de får mat og nytt vann hver dag, jeg renser begge kattedoene 2-3 ganger om dagen, alle dyrene får tid utenfor burene om de vil det(de får 'tilbud' om det 2 ganger daglig) bortsett fra kattene og kaninen som er frittgående da.

Problemet er at de mener at det er dyrene sin feil at jeg ikke går på skolen, og at det er dyrene sin feil at jeg ikke er ute med venner, og at det er dyrene sin feil at jeg blir litt deppa til tider. Og på toppen av det hele er det dyrene sin feil at jeg har aspergers.

JA, jeg er klar over at det er helt idiotisk, har katten min liksom gitt meg aspergers? Er der økrnenrottene mine sin feil at de to venenne jeg har flytta til bergen? og da er det vell også fisken sin feil at jeg er 15år og ikke kan reise fra stavanger til bergen flere ganger i uka? og så er det jo helt klart kaninen som bestemmer over skolen!

De mener at jeg MÅ selge dyrene og at jeg ikke klarer å ta ansvar for dem, selv om jeg helt fint klarer det. Jeg bruker 15min på å VASKE et bur så hele dagen min går ikke til det heller.

Som dere leser lengre oppe er argumentene veldig dårlige, grunnen til at jeg ikke går på skolen er at skolen ikke vil at jeg skal gå der, men de har funnet en vidergående hvor de sender dyr til slakting som sikkert hadde vært perfekt for meg, NOT. Og jeg er ikke ferdig med 10ende engang og atm vil ingen skoler ha meg der. rett til å gå på skole, jaha?

Oppi alt dette er det MANGE andre helt syke løgner også, som f.eks at jeg er vegetarianer OG veganer men at jeg spiser fisk... Og at legen har sagt at jeg er underernært noe jeg ikke er og han ikke har sagt, og blodprøven, mitt friske hjerte og sunne lunger, håret mitt som ikke faller av og mine sterke negler er vell bevis på det også.

Vi skal forresten flytte på fredag, skal dra og male rommet mitt idag. og de syns det er uansvarlig av mamma å la det stå så mange esker i stua. Vi kunne jo heller bare gått med bakepulver i ene hånda og en lampe i den andre, ikke sant? Det er jo det man gjør når man flytter?

HVA skal jeg gjøre? Det er helt umulig å diskutere med noen der også, har faktisk opplevd at hun ene bare SNUDDE HODE BORT når hun ikke ville høre på hva jeg hadde å si. Hun jobber i både politie og barnevernet, og så oppfører hun seg som en jævla 3åring.

Og jeg har advokat btw, men jeg har bedre advokatskills enn henne så alt hun hjelper med er å minne meg på å skrive ned ting, kommer ikke med noen forslag til noe som helst men nikker og smiler.. :ermm:

HJELP...

edit: Og de skylder selvsagt på dyrene at de ikke finner fosterhjem, selv om de har sagt at jeg ikke kunne ha med mer enn 1-2 og at de leta i over 1år før jeg fikk de to første ørkisene, før det hadde jeg en katt som døde mens de leta og en fisk.

Endret av Nochan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har jeg gjort for å ikke få gå på noen av skolene her vet jeg ikke. Jeg slet veldig psykisk en stund og kom meg ikke på skolen da, men de har ringt meg flere ganger og sagt at jeg kan komme på skolen osv men når jeg ringer bare et par uker etter at de har ringt for sikkert 10ende gang så ombestemmer de seg helt plutselig.

Men det er jo helt idiotisk når noen fra bernevernet kommer her og mener at det er helt grusomt at det står esker her når vi skal flytte om noen dager.. Er ikke rart jeg blir litt frustrert når de skriver løgner? Det de skriver er det som avgjør hvor jeg bor så jeg kan ikke bare 'gi faen' heller.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hva skolen mener er galt og ingen kan svare på det heller.

Barnevernet er helt idiotiske grunner til... alt egnentlig. Når jeg ble flytta på institusjon så skriver de en sånn greie om hvorfor de hadde valgt å flytte meg og sånn og omtrent alt var bare tull og STORE overdrivelser. Det var liksom bur med dyr i alle rom selv om det kun var bur i 2 rom og i det ene rommet var det bare bur som ikke var i bruk.

Jeg røyker ikke, drikker ikke, bruker ikke dop, og det samme gjelder de fleste vennene mine som jeg prøver å holde kontakten med. Jeg fikk 5 i snitt i 8ende og jeg vil bli zoolog og fotograf.

Barnevernet er 'selvsagt' veldig imot at jeg vil bli zoolog også, de mener at det ikke er bra at jeg liker dyr. Forstår ikke hvorfor det er et så jævlig stort problem at jeg liker dyr, jeg klarer å ta vare på de jeg har og jeg steller med dyr som ikke er mine også, bare fordi jeg ønsker at de skal ha det godt.

Jeg holder på å kutte ned på antall ørkiser, men de jeg har hatt i ca. 1år selger jeg ikke bare fordi barnevernet ikke liker at jeg har så mange dyr.

Jeg er jo glad i dem og de er ikke 'bruk og kast' gjenstander, jeg kan heller ikke bare selge dem videre som om de var ting.

Før jeg fikk dyrene slet jeg helt sykt med alt mulig og veide under 40kg og ville bare dø, var innlagt flere ganger og alt så mørkt ut. Etter at jeg fikk de to første ørkisene mine har jeg ikke vært innlagt en eneste gang og jeg har en sunn vekt og et sunt kosthold. Men det er visst ikke bra at jeg får tilbringe tiden min med å gjøre noe jeg blir glad av og blir motivert til å ta vare på både meg selv og andre.

Jeg har hatt en VELDIG fin og positiv periode men det begynner å gå nedover igjen nå, samme hva jeg gjør så er det aldri fint nok for barnevernet, de ba meg om å kjøpe noen klesplagg med farger8trives best i svarte klær...) og jeg gjorde det, de ba meg om å spise riktig og jeg gjorde det, de ba meg om å ha kontakt med venner og jeg har kontakt med de jeg ikke snakket noe med før, de ba meg om å komme meg ut og jeg kommer meg ut men det blir aldri bra nok, nå, når jeg har jobbt MYE med å gjøre tnig bedre for meg selv så kommer de og trykker meg ned igjen, alt jeg har jobbet for er jo ikke bra nok og de krever at jeg skal bli helt frisk ifra en sykdom som det ikke er mulig å bli 100% frisk fra, jeg er født sånn men det er faen ikke bra nok.

Sorry for langt innlegg, ser at dette blir litt klagete også.. :innocent:

Lenke til kommentar

JEG skjønner deg godt, men tror at dette diskusjonsforumet ikke er det korrekte for deg akkurat nå. Mange kan synes og mene mangt om barnevernet og sikkert om deg - men ingen her inne har løsningen. Jeg ville ha kontaktet "noen" som har med dette å gjøre og tatt en full gjennomgang.

Hvem "noen" er vet jeg dessverre ikke, og akkurat her kan kanskje noen av forumbrukerne hjelpe deg?

Lenke til kommentar

Jeg kontakten hun som sender henne her men hun 'vet ikke noe om det' selv om det var hunnsom sendte den damen her, jeg var til og med med på møte når hun sa at hun hadde bestemt at den damen skulle komme her. :nei:

Har prøvd å snakke med hun som kommer her også men hun mente ikke at det var galt av henne å bare dra frem negative ting og helt inorere de positive. Etter en lang tid i telefonene sa hun i det minste at hun beklager..

Hun kommer igjen idag så får se om hun faktisk mente det.

Og grunnen til at hun sa at legen hadde sagt at jeg var undererænrt var fordi hun som sendte henne her sa det til henne.

Har ikke leger taushetsplikt forresten...? Men mindre det er noe VELDIG alvorlig? Og om det hadde vært noe veldig alvorlig, måtte han ikke i det minste sagt til meg at han skulle si det videre? Kan en lege si, bare med å høre på hjerte og lungene (som han sa til meg at hørtes bra ut) og spørre noen spørsmål (røyk, dop, alkohol? hvor alle svarene var nei) si at jeg er underernært?!

Den forrige blodprøven jeg tok sa at alt var bra med meg, bortsett fra bittelitt jernmangel men jeg tror det er OK nå, smoothie med mange rare ting i er tingen! x]

Kan hende de tenkte at de skulle se på resultatet fra når jeg bodde på en institusjon da, da hadde jeg jo mangler av alt mulig og DA var jeg underernært. Og kroppen min har jo heeeelt sikkert ikke forandret seg på 2år. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...