Gå til innhold

Lage sitt eget mobilselskap

Anbefalte innlegg

Du må regne med en timepris på utvikling på over 1500,-. Og fra scratch er det ikke snakk om noen fåtalls timer.

Med hensyn til leie av nettverk. Mes sannsynlig er det snakk om trappetrinnspriser, det vil si en fastpris uavhengig av antall abonnenter. Derpå en pris for opptil (eks.) 5000 abonnenter, noe lavber på neste trinn (igjen eks) på mellom 5000 og 10000 abonnenter. SD selve trafikkavgiften på ren telefoni, SMS etc. Kunder som ikke betaler vil være ditt ansvar - nettleverandøren vil ha betalt uansett. Her kan det også være snakk om at du må betale i forkant av forventet bruk, evt stille løpende bankgaranti (ikke gratis) for forventet bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at du tar en telefon og spør dem selv. Litt av greia med å være en grunder er å kunne "networke", dvs skaffe seg bekjente som kan hjelpe deg med ting, eller kjenner til folk som vet noe.

Jeg foreslår at du blir med på møteplasser ala mobilemonday/firsttuesday og møter folk innen industrien og spør folk rundt hva som kreves i form av arbeidskapital og utstyr.

Det viktigste rådet du trenger med å få til ett suksessfullt selskap er å få med de aller aller beste til ditt lag.

Lenke til kommentar

Nei men jeg har gründerutdannelse og kjenner vedkommende som startet opp mobilemonday.

Ett eksempel jeg har lyst til å vise til er Ingvild Myhre. Hun ledet Telenor mobil fra 2000-2004. Så fant noen ut at de ville starte ett nytt mobilselskap i 2005, hvem tror de ville hente inn da, jo selvfølgelig Ingvild. De kalte selskapet for Network Norway og har nå omsatt i 2010 for 1.8 milliarder med 430000 kunder. De hadde altså de beste folkene med størst bransjeerfaring, fikk inn investorer og kapital og dermed var suksessen ett faktum.

Lenke til kommentar

Nice... 1.7 mener du :)

Ser de har et heftig underskudd også. Ref. http://www.proff.no/proff/search/companyDetails.c?freeText=network+norway&bc=0&c=Z0HJNU0E&org=983714463

Jeg tenker bare bygge det opp sakte, men sikkert. Eier allerede en del konsepter som vi kan markedsføre det via + et par tanker for å gi et enda bedre tilbud til kundene våre.

Nå skal vi jo heller ikke bygge opp vårt eget nett, men kjøpe tilgang fra en av de tre store. Antagligvis Netcom.

Ser da for meg at det viktigste vil være å bygge opp brukervennlige websider. Selvsagt ha nok kapital på bok, og ha et system som kan gå mest mulig av selv.

Automatisering og utsendelse av alle fakturaer, firma til å ta seg av betalingsoppfølging, etc.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...