Gå til innhold

Lage sitt eget mobilselskap

Anbefalte innlegg

Hei

Hvordan lager man egentlig sitt eget mobilselskap...?

Forstår at man må søke konsesjon og få avtale med Telenor, Netcom eller Network Norway, men utover det?

Er det firma som kan levere alt av tekniske løsninger, type www.ludomobil.no, www.chess.no osv ?

Isåfall: Noen som vet hvilke selskaper som kan levere slike profesjonelle løsninger...?

PR og grafisk materiell er en ting, men det jeg egentlig ser for meg er utfordringen med konseptet er å få på plass alle betalingsløsninger, rapporter og øvrige tekniske løsninger.

Noen starttips til folk eller firma jeg kan prate med om oppstart av dette...?

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nice.... Hvem er det Chess får det tekniske levert av da?

Tenker da på selve backend løsningene og "Minside.chess.no"-funksjonaliteten hvor de kan endre innstillinger, adresser, sende SMS via webpanelet osv...

Kan Telenor / Netcom levere ferdige tekniske løsninger her også ? Trenger man i praksis bare få lagd juridiske dokumenter, grafisk profilering, etc så er websidene oppe å går ?

Kjenner til http://www.webmercs.no for e-handel. Kanskje det finnes tilsvarende løsninger også for mobil / tele da ?

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar

Veldig bra! :) Dette var utrolig nyttige innspill NorAus... Estimerer vel en 6 mnd til 2-3 år frem i tid før jeg starter med dette, så plenty med tid til å drive research...

Oppdater gjerne tråden med andre krav, tips og råd som kan være nyttige.

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar

Hvorfor det?

Gjerne dele dine tanker om dette... Hva som kreves for å komme i gang osv.

Forstod Vollvik´en var ute og hentet inn en god del millioner i ekstra midler etter oppstarten av firmaet sitt osv.

Nå aner jeg ikke hvordan dette går, men virker som han får det til...

Hva er det som koster penger, og hvor mye bør man ha på bok for å komme skikkelig i gang?

Er vel også firma som kan ta seg av all kundeservice og support/teknisk ? Fakuteringsfirma vet jeg det eksisterer, og at det er mange firma både tlf og strømfirma som benytter seg av slike... Gjerne hoste opp en liste her om dere kommer over noen.

*Begynne Google litt...*

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar

Kis? Hvor skal du tjene penger?

Konsulenttjenester, leie av nettverk, tekniske tjenester, outsourcing av kundeservice og innfordringer, markedsføring ++ er ikke gratis.

Sleng 10 millioner på bordet som du har råd til å miste uten å havne i fengsel og jeg tror du kanskje får til noe.

Jeg sier bare, start her: http://bedin.no/cwobjekter/starte.shtml

Og du finner vel noe informasjon på Post- og teletilsynets nettsider. Bla her står det noe om tilgang til telenors nett: http://www.npt.no/portal/page/portal/PG_NPT_NO_NO/PAG_NPT_NO_HOME/TJENESTER/PAG_TJENESTER_TEKST?p_d_i=-121&p_d_c=&p_d_v=45144 <-- Edit: Ser jo at det her er snakk om bredbånd.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Tenk på når du skal leie deg leilighet/hybel, hva er det huseieren krever da?

Jo leie av hybelen + depositum, tipper den kommer på endel. Samt at dine forretningspartnere må ha bankbekreftelse på at du er solvent. Hvis du lurer på nøyaktig pris på nettleie, snakk med telenor/netcom/network norway eller ventelo (de som kan tilby disse tjenestene idag som jeg er klar over)

Lenke til kommentar

Jau :-)

OK, skal gjøre det... Kommer nok veldig an på antall abonnementer man har, etc. Er jo ikke akkurat veldig "snille" på pris Telenor.

Er ikke noe prosjekt som skal opp i morgen dette, så har god tid til å sette seg inn i og se på mulige utfordringer, og hvordan man kan løse disse.

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...