Nordmal Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Eg gjer dette så enkelt eg kan: Eg har problem med å gjere meg opp noko meining.. Korleis oppfattar du tankane og ideane som vert uttrykka i denne teksten? Et identitært manifest: http://no.metapedia.org/wiki/Et_identit%C3%A6rt_manifest Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Det er sent, jeg er trøtt, sett såvidt på korte avsnitt. Derfor tar jeg forbehold når jeg sier; Internett skaper en lekeplass for merksnodige mennesker som finner hverandre og har fått en kommunikasjonskanal som spyr ut gal gammelmanns ralling ukritisk til sine egne tussete meningsfeller. Hvor man i kraft av å drive hverandre, polariserer seg selv til en illusjonert median posisjon som generer stadig mer virkelighetsfjern oppfatning. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Men hva består så den "virkelige" oppfattning der av? Selv innenfor samfunnets normer finnes det store gap mellom oppfattning av det reelle og det eksistensielle. Ved første øyekast vil en tro at forskjellen er minimale, men dersom en går identiteten i sømmene finnes det myriader av forskjellige oppfattninger og tolkninger av verden rundt oss. Disse små bevissthetene kan sammen skape en like stor forskjell i identitet i to tilsynelatende "mediane" mennesker som mellom et normalt og et polarisert ett. Er vi virkelig så ulike som det vi overbeviser oss selv om? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Verden drives frem av uenigheter, ulike tolkninger og nyskjerrigheten for å finne ut noe nytt og ukjent. Derimot, når man søker å implementere en samfunnsstuktur som vil endre verden slik vi kjenner den i dag, fordi tanken virker så forfengelig og teorien så enkelt forklart, så er det naivt, utopisk og grenser til stupid. Påpeker igjen forbeholdet jeg tok i mitt forrige innlegg, vedrørende TS henvisning. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Simplisiteten av en teori forteller ingenting om hvor bærekraftig det ev. måtte være. Kun gjennom praksis og gjensidig forståelse bringes utvikling. Utveksling av ideer er det mektigste mediet vi har. Ignoranse er en erkefiende. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Fullstendig enig. Og det er gjennom praksis man ser den virkelig bærekraften av ideene. Men det er en lang vei fra å ta i mot utvikling, til å vende og vri samfunnstrukturen til noe nytt og enn så lenge ukjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå