Gå til innhold

Identiært manifest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sent, jeg er trøtt, sett såvidt på korte avsnitt. Derfor tar jeg forbehold når jeg sier;

Internett skaper en lekeplass for merksnodige mennesker som finner hverandre og har fått en kommunikasjonskanal som spyr ut gal gammelmanns ralling ukritisk til sine egne tussete meningsfeller.

Hvor man i kraft av å drive hverandre, polariserer seg selv til en illusjonert median posisjon som generer stadig mer virkelighetsfjern oppfatning.

Lenke til kommentar

Men hva består så den "virkelige" oppfattning der av?

Selv innenfor samfunnets normer finnes det store gap mellom oppfattning av det reelle og det eksistensielle. Ved første øyekast vil en tro at forskjellen er minimale, men dersom en går identiteten i sømmene finnes det myriader av forskjellige oppfattninger og tolkninger av verden rundt oss. Disse små bevissthetene kan sammen skape en like stor forskjell i identitet i to tilsynelatende "mediane" mennesker som mellom et normalt og et polarisert ett.

Er vi virkelig så ulike som det vi overbeviser oss selv om?

Lenke til kommentar

Verden drives frem av uenigheter, ulike tolkninger og nyskjerrigheten for å finne ut noe nytt og ukjent.

Derimot, når man søker å implementere en samfunnsstuktur som vil endre verden slik vi kjenner den i dag, fordi tanken virker så forfengelig og teorien så enkelt forklart, så er det naivt, utopisk og grenser til stupid.

Påpeker igjen forbeholdet jeg tok i mitt forrige innlegg, vedrørende TS henvisning.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...