Error Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Har naturfagsprøve (stråling) i morgen, men er fortsatt et par ting jeg ikke føler at boken har forklart. Siden det er mange spørsmål trenger jeg ikke så ekstremt utfyllende svar, bare litt kort og greit 1. Hva er det som gjør at nordlys har forskjellige farger og former? (med former sikter jeg til de distinkte formene som f.eks. rett linje, vifte osv). 2. Hvordan definerer man "Emisjonsspekter"? 3. Betastråling skjer når et atom er ustabilt. Da splitter et vilkårlig nøytron i atomkjernen seg til et elektron, et proton og et nøytrino. Hvordan kan det bare splitte seg uten videre? 3.5 Splitter flere nøytroner seg, eller bare ett? 4. Hva er det som gjør at elektroner blir skutt ut av kjernen og atomet i form av betastråling, men ikke proton/nøytrino? 5. Hvilken funksjon har det ekstra nøytrinoet i kjernen? Blir det bare liggende der og kose seg uten konsekvenser? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
illiun Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 jeg tror det er top hemmelig informasjon, men er ikke helt sikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå