del_diablo Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Hmmmm, finner ikke drivere til Windows XP for et Radeon Mobility 3470. Etc: - Prøvde å rippe over en lenevo driver til et mobility 3xxx kort, fungerte ikke - Prøvde http://www.hardwareheaven.com/modtool.php + både 10.12 og 9.12 driverne samt en 9.4 pakke, fungerte ikke - "Mobility pakken" som den så fint heter støtter ikke Windows XP, har ikke funnet noen version som gjør det - De fleste driverne "feiler" under install Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Hva mener du med feiler? Prøv heller å innstaller driveren manuellt. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Mener du å manuelt dumpe hver enkelt .dll fil og manuelt registrere hver enkelt bit av registeret? Det blir ikke mye mer manuelt en det..... Selvsagt gjør jeg det manuelt! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Det blir unødvendig tungvindt, all data som skal registreres ligger i en INF fil som inneholder data over hvilken maskinvare driveren gjelder for. Det jeg snakker om er å gå i egenskaper i kontrollpanel, oppdater driver, søk på datamaskinen etter driverprogramvare, la meg velge fra en liste over enhetsdrivere på datamaskinen. Deretter peker du Windows til den tilhørende INF filen til driveren. Slik er flyten i Windows 7 vertfall, husker ikke helt flyten for Windows XP men det skal være rimelig identisk. Endret 14. desember 2010 av fenderebest Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Å det.... Det har jeg allerede prøvd, den fant ingen kompitable drivere der Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Har du prøvd å fjerne hakket for vis kompatibel maskinvare? Deretter trykke Har Disk... Velg INF fil Tut og Kjør. Dette lar deg presse igjennom hvilken som helst driverfil. Skjermen skal se slik ut: Endret 14. desember 2010 av fenderebest Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Det vinduet der har jeg sett 2 ganger i Win 2000, og en gang under Vista. Hvordan kommer jeg meg ditt i XP da? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Nå har jeg ikk en Windows XP maskin tilgjengelig, men du kommer dit stort sett på samme vis. Du går på enhetsbehandling. Velger maskinvaren Velger Oppdater driver. Så skal du kunne gå videre en plass for å få opp den skjermen. Tror man velger: "Ikke søk jeg vil velge selv hvilken driver som skal installeres" Du får prøve deg litt frem. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Hmmmm, det var 2 nye mobildrivere rett ut av vinduet Ok, greide det etter litt. Mobility 3200 lot seg installere, og med mindre instillingsvinduet lyver, så har den riktig oppløsning på skjermen. Den kortet som ikke var intigrert derimot var det ikke non som helst form for håp for, BSOD under forsøk på 3450 og 3470 drivere. Tror det var fra 9.2 mobility pakken, som jeg ikke hvet hvor jeg skaffet fra. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Lot det seg installere "direkte" eller måtte du installere driveren manuellt? Erfaringsmessig fungerer den manuelle metoden av og til der den automatiske svikter. Det kan feks være at den automatiske installeren ser at du prøver å installere driveren på en pc som kommer fra en annen prodsusent enn den det er tenkt for. (Feks kan en driver for en Acer pc nekte å installere på en HP pc selv om det er samme driver.) Men, men er ikke alt som skal være enkelt. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Den måtte bli dradd igjennom .inf verktøyet, ja. En ting å notete til de som søker opp tråden senere: I XP er det bare 1 "wizard" for å dra igjennom .inf filer, via å velge "oppdater drivere" fra enhetsbehandling Problemet var så enkelt som at ingen av driverne automatisk var i stand til å oppdage hva som satt i, og derav ville ingenting fungere. Etter hva googeling vil si meg, har jeg ikke hørt om noen mobility 34xx kort som fungerte under XP. Lenevo tror jeg blir eneste unntaket jeg fant, men driverne deres var ikke enkle å rippe over, så det hjelper ikke stort på flere merket. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Bare for å teste om det er mulig å få hjelp fra søk etter Radeon Mobility 3470 Kan du prøve? Endret 15. desember 2010 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå