Gå til innhold

Ny pc til 10k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RIIIE som du har satt opp som hovedkort er et kort mest ment for folk som skal overklokke pcen.

Corsair Dominator 4gb

Intel Core i7 950

Asus P6X58D-E

Geforce GTC 580

du kan legge ut mindre for skjermkort hvis du syns det er for dyrt, og hvis du kan vente til januar så kommer Intel med Sandy-bridge (nye prosessorer)

Og visst han venter en uke eller 2, kan vi se på hva den nye 69xx serien har å by på. Ville aldri i livet kjøpt noe som helst skjermkort nå, like før ATI smeller til med nye kort.

Lenke til kommentar

Var en real overdriving av meg å skrive at han måtte vente 1 eller 2 uker, når testen av kortene kom kun 4 timer etter min post. Beklager for det (:

Leste testen nå av 6970, på Techpowerup, ikke Hardware. Slik jeg ser det, er 6870 et knallbra kort. Ligger over 60 FPS ved høyere oppløsninger og slikt på de fleste spill, og alt over 60 FPS er ikke merkbart, om du ikke bruker en skjerm på 120Hz. Når strømforbruken og temperaturen er lavere enn 570, ville jeg gått for det. Leverer også bedre enn 570 når det gjelder FPS i spill med DirectX11 som Crysis, Alien Vs Predator og Battlefield Bad Company 2.

Ser på testen på Hardware Canucks også. Igjen, 6970 leverer 1% bedre FPS i spill en 570.

Det som virkelig er interresant, er at 6950 ligger på 17% over GTX 470 i FPS og 10% over 5870. Men på Hardware Canucks presterer 570 bedre når det gjelder både strømforbruk og temperatur, noe som er merkelig.

OG SJEKK PRISEN PÅ 6950. Den er på 2300-2500 kroner. Vil si at AMD virkelig har truffet spikeren på hodet med dette kortet. Jeg ville uten tvil valgt 6950, knallbra kort til knallbra pris.

Så jeg synes AMD vinner på dette området - nesten ene og alene pga 6850 kortet. 2300 kroner for et kort som presterer 10% bedre enn 5870 og 17% bedre enn GTX 470? Strømforbruken og temperaturen er også bra, langt lavere enn 400-serien til GTX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...