Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt ny maskin, mistet disk og mer krøll

Anbefalte innlegg

Hei, kjære pc-trollmenn. Håper virkelig noen kan hjelpe meg her. Først en disclaimer: Er ikke akkurat så tech savvy at det gjør noe. Jeg har sikkert rota til dette på egenhånd så bær litt med meg.

Så til saken: Kjøpte en ferdig maskin fra Komplett, satt opp alt og fyrte opp. Knallbra! Satt opp oppløsningen og justerte fargeinnstillingene. Rett og slett: her så det ut til at ting var i sin skjønneste orden. Slo av maskinen fordi jeg skulle vise en kamerat hvor kjapt Windows bootet på en SSD-disk. Skrudde på... feilmelding. Media test failure (eller noe slik). Mener det sto noe om boot devices på denne meldingen så jeg tenkte meg en tur i BIOS. Dette gikk ikke an! Trykker Del for harde livet, men hele denne sekvensen er ferdigloadet før usb-apparatene begynner å virke. Jeg surrer fælt, kjører noe windows recovery og nå sitter jeg her i et Windows som nekter å annerkjenne at 1,5TB-disken min finnes...

Er det noen som kan hjelpe meg med å få ting tilbake til slik det var når maskinen var ny, dvs noen timer siden? :cry:

Speccs:

Intel Core Quad i7-950

ASUS P6X58D-E

Corsair XMS3 6GB 1600Mhz

EVGA GeForce GTX470

Corsair SSD 60GB

WD Caviar 1,5TB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel usb tastatur du har, du må aktivere USB LEGACY (eller lignende navn) i bios, ellers virker det ikke med usb tastatur i oppstarten.

Du må bruke et vanlig tastatur for å komme inn i bios om dette er tilfelle.

Har usb-tastatur, ja. Så jeg må få fatt på et godt gammeldags et, med sånn farget rund inngang? Det kan bli en jobb...

Du skal ikke trykke Del for å komme inn i BIOS (tror jeg da , har også ASUS HK)

Det kommer et velkomstbilde :

startup.jpg

Her skal du trykke på BIOS Setup.

Dette gjelder ikke meg.

Forøvrig, hvis jeg prøver å starte maskinen uten CD i driven får jeg følgende melding: "Status: 0xc000000e

Info: The boot selection failed because a required device is inaccessible"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...