K2J Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Hei. Er ikke sikker på om det her er riktig plass og poste, men jeg prøver nå uansett. Jeg har nå vært under yrkesrettet attføring i noen år. Jeg ønsker nå muligens og ta opp videregående igjen. Jeg er depresiv, har lærevansker og sosiale vansker. Det er derfor jeg sluttet den første gangen jeg prøvde for noen år tilbake. Spørsmålet er som følger. Er det mulig og få arbeidsavklaringspenger/yrkesrettet attføring når jeg er under 23 år og under utdanning? Jeg vet hovedregelen sier man må være over 26 år for og få det dekket, men har også hørt man kan få yrkesrettet attføring når man er under utdanning og under 26 år om det er et spesielt tilfelle. Jeg har jo en del og vise til. Sånn rent økonomisk sett for NAV vil jo dette også være billigst. Det er jo billigere enn at NAV gir meg arbeidsavklaringspenger nå i 2 år mens jeg er under utdanning, istedenfor attføring i flere år fremover eller muligens uføretrygd. Hvilke erfaringen har dere her? Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
VildeS Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Tror det er vanskelig å få det igjennom, men det avhenger av saksbehandleren din som alt annet når det gjelder nav.. Jeg har ME, slet gjennom ungdomsskolen, måtte slutte vgs et par ganger pga sykdom, og endte med å ta det som privatist over flere år, uten støtte fra nav. Og søkte om høyskole utdannelse under arbeidsavklaringspenger, men fikk blankt avslag, også på klagen, fordi "utdanningssituasjonen min var ikke vesentlig avvikende fra den normale". Så det skal ganske mye til for å få det innvilget tror jeg, siden problemer med å gjennomføre skolegang pga helseproblemer i 6 år ikke var nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå