Gå til innhold

[Løst] Globalsat BU-353 -- UB-353 = piratkopi/spam?

Anbefalte innlegg

Globalsat BU-353 ser for meg ut til å være den beste GPS-modulen der ute, spesielt til sin pris.

Her er Reviews'a fra Amazon.com:

http://www.amazon.com/GlobalSat-BU-353-Waterproof-USB-Receiver/product-reviews/B000PKX2KA/ref=sr_1_1_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1

Jeg sliter litt med å finne et sikkert sted å kjøpe produktet fra og få tilsendt til Norge, da bortsett fra å betale dobbel pris i en norsk foretning (har også problemer med å betale fra annet enn Paypal, og bl.a DustinHome.no, som selger dette produktet, støtter altså ikke Paypal).

Det jeg lurer på er om denne er en forfalskning?

På bildet på venstre kant av det som skal være en manual, står det klart og tydelig 'UB-353' i stedet for 'BU-353'. Manualen så heller ikke ut som noe å skryte av.

Med et Google-søk finner man også denne der ute. "Madeinchina.com" med samme produktet. Den originale skal da være lagd i USA, der firmanavnet av "forkortelsen" Globalsat egentlig er USGlobalsat.

Noen tanker?

PS: Opprettet tråden her, på tross av at gjeldende kategorien sikkert først og fremst er for "PC", da jeg ble sendt hit fra Forbruker -> Hjelp til Kjøp og Salg -> Data.

Edit: Jeg ser nå også at bildene ser forskjellige ut. Ser ut som at toppen på selve GPSen ikke er rund slik den er avbildet på alle genuine sider. Synd...

Noen som vil hjelpe meg med å finne Globalsat BU-353 et annet sted, eller et lignende produkt, helst bedre om det koster mer?

Jeg skal først og fremste bruke det til morro/hacking (leking), men det er jo fint at den faktisk har en posisjon på ~5-10m eller bedre, og viktigst av alt: faktisk finner satelitter og klarer å holde en posisjon her i lille Norge. PSP-290 eller hva den nå heter fungerte veldig dårlig. Selv med 4-5 satelitter fungerte den veldig dårlig, og flyttet på seg kun en sjelden gang i blant, noe sånt som 1 gang i måneden ved daglig (10min) bruk.

Og ja, Linux-kompatibilitet er et must.

Edit2: Fant vel ut av det selv. Leter videre.

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...