fenderebest Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Kommandolinje ja. Sjekk at du har tilgang til System Volume Information. Ligger vanligvis på C: Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Har gjort litt av hvert på PC, men noe stor erfaring innenfor kommandolinjen har jeg ikke. Hvordan finner jeg C:? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Har slitt lenge med å få ordnet en bootbar minnepenn med recovery nå, og har endelig fått fisket det. Hva kan jeg gjøre videre? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 sjekk at du får tilgang til c:\system volume information Om du har en vanlig kommandolinje får du tilgang til denne mappen ved å gå til roten av C: og deretter skrive cd "system volume information" Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Ser ikke ut som om jeg når C: av en eller annen grunn. Vil det enkleste være å reformatere tilbake til fabrikkinstillinger, for så å få filene i backup? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Spørs litt hva du mener med enkleste. Den RASKESTE løsningen er helt klart å erstatte det korrupte registeret med en sikkerhetskopi, men er du litt usikker på hvordan dette gjøres kan det jo være enklere å formatere. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Ikke umulig at recovery til fabrikk kan være løsning, men jeg lurer på noe: -du finner ikke C: sier du. utfør Diskapart commando og etter det list volume . Det for å se hva du har. -har du utført System recovery, tidligere som du nevnte, UTEN noe som helst usb enhet tilkoplet på maskinen? eller hadde du tilkoplet noe? -kan du kontrollere igjen (uten noe som helst tilkoplet på usb) med å endre i Biosen at harddisk er den enhet som står som eneste boot enhet, for så deretter å starte PC-en med F8, slik at du kommer til advanced meny, velg recovery console, for så et system recovery igjen? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Finner C: nå, men fortsatt forstår jeg ikke hvordan jeg finner system value. Jepp, har ingenting koblet til. Hadde før ei mus koblet til via USB, men ikke nå lenger. Så det er ikke problemet. Får til å endre boot-prioriteten, men har ikke peiling på hvor jeg velger å boote KUN harddisken. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Kanskje det er ikke så viktig nå allikevel, så prøve bare på en recovery. Eventuelt si meg om det feiler uansett hvilket tidspunkt du velger. Når det gjelder registry filene, det kan være ok med å kopiere system reg file fra \config\regback til \config. det vil si cd c:\windows\system\config\regback\ copy system c:\windows\system32\config\ Det er bare forsøk som bare tenkte på siden dere snakker om system volume saken.det er ikke noe annet. Feil kan være på noe helt annet. Eventuelt må jeg prøve å lage et problem hos meg og forsøke litt først. Da blir ikke noe mer i kveld men til i morgen i så fall. Endret 16. desember 2010 av wiberos Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Alt av recovery feiler. Selv den første fra 3. desemeber funker ikke, og da var pc'en uten problemer. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Feiler system recovery i seg selv, eller at problemene forblir de samme etter en ok recovery? Og den D2D recovery mulighet hos deg: -får du mulighet å kopiere/save filene du vil i en externt enhet, for recovery starter? eller går den rett til formatering av C: og tilbakkestilling? Hvis du ikke får mulighet til å lagre/save dine filer, så vil du få hjelp i morgen å lagre alt det du vil på en externt disk før du recover til fabrikk Endret 16. desember 2010 av wiberos Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Prøver å kopiere system reg file, men cmd har store problemer med å gi meg en backslash, uansett alt gr og shift etc. Begriper det ikke. EDIT: Recovery fungerer rett og slett ikke. Får beskjed om at det ikke fungerer. Får opp en eller annen feilmelding. Finner forresten ikke system reg file, i følge cmd. Kjører via X:, og fila skal visstnok ligge på C:. Har det noe betydning? Endret 16. desember 2010 av Vamos Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Oppsummering: Får ikke brukt system restore til å rulle tilbake til tidligere punkt. Feilmelding. Har ikke prøvd Recovery Management, som skal få pc'en tilbake til fabrikk. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 navn du bruker er kun system ikke noe annet Det er 5 filer der: system , sam, security, software og default. Når du er i \config\regback kan du med dir se alle filene. At cmd har problemer, så det må være noe med ram. Ok jeg må ut nå. Skal finne noe mer som du kan gjøre til i morgen, hvis du velger å vente. Hvis ikke, lykke til med recovery Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg venter på hjelp til filene. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Ok, jeg tror at siden vi ikke vet hva er det som feiler, nøyaktig, til tross for signature meldninger, å se på muligheter angående dine privat data og + eventuelt en full image fra din hd. Til det vil jeg lage en winpe.iso file med imagex tools inn, slik at du kan enten ta image fra heile hd eller bare det du velger, og laste opp til for eksempel på rapidshare. Jeg vil sende link for nedlastning. Winpe er verktøy som er tilgjengelig for alle, så det er ikke noe fokus pokus i det, men velger å lage det, slik at du kommer fortere i gang. For at du skal bruke winpe for å boote, så vil det være fint med en liten usb stick. Jeg vil hjelpe deg med å fikse saken, det er enkelt. I tillegg vil det være veldig fint med en stor USB harddisk, hvor du skal lagre det image file du skal ta. Avhenging av hvor stor image file vil det bli, det er behov at Usb harddisk er formatert med NTFS file system. Winpe kan og kople til en annen maskin via nettverk, men det kan du eksperimentere senere med. Når du har klart å få image fra det du vil, og bekrefte at det er et gyldig image, med det innhold du ønsker, så kan vi kopiere de reg filene fra regback til config, og se om det hjelper, eller om vi finner noe annet. At å ha image fra hd kan være et fordel, er spesielt bra, hvis factory recovery kan gå dårlig og. Ingen vet før du er der. Til winpe er ferdig og lastet opp, skrive gjerne, om den maskin du ellers arbeide med nå er xp eller win7, om du har en stor usb, disk, en usb stic (nok med ca 500MB). Jeg PM linkene så snart de er opp. 1 Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Du er ekstremt behjelpelig. Virkelig takk. Til saken. Sitter på en annen bærbar med Windows 7. Har en USB Stick 4 GB, kjøpt i går for å ordne bootable recovery, da recovery klikket. Denne kan vel brukes til Winpe? Har også en ekstern harddisk jeg kan fjerne alt på, for så å bruke til å lagre filene. Blir noe av dette slettet om det ligger på harddisken? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Uhm, det er ikke hardware- feil på gang da? Jeg anbefaler Linux Mint: http://www.linuxmint.com/ Denne kan du legge på USB- pinnen din, og kjøre fra denne. Mint er veldig lett å bruke for windowsbrukere. Den støtter NTFS, og du kan kjøre memtest og analysere harddisken din for å finne ut om de er feil med disse. Om ikke annet er det en glimrende sjanse til å ta backup, og deretter kjøre en clean- install. Hvordan fikk du problemene i utgangspunktet ? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Usb stick er stor nok. Usb harddisk kan ha alt annet i og. Det er kun ledig plass som vi trenger å være stor nok for a lagre det du finner at det vil være riktig å back up. Om du skal image din windows som er på C:, er alt avhenging av hvor stor den er i dag. Dog vi image ikke , pagefile, hiberfile, recycler og annet. Om vi velger bare å image Users og eventuelt annet folder som du har på C:, så blir image stor etter hva su har der (filmer, mp3 og???) Men jeg har sent linkene til winPE. Så last ned og si i fra når du er klar. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Om du skulle komme på i løpet av kvelden/natta, kan jeg prøve nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå