Gå til innhold

Uke 50mm 2010 - Ventrue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt bildeforklaring:

Mandag:

Det ble en strike (alle 10 kjegler ned). Kula, Black Widow Venon, tilhører Kjell-Erik. Både han, Bernt og Kenneth var så snille å slå mange striker (for meg?) Derfor fikk jeg tatt rundt 150 bilder i høy hastighet. Da var det "bare" å finne det som "sa mest".

Tirsdag:

Det hadde vært innmari stilig å hatt en bowlingball som så slik ut. Iallefall før en begynte å bruke den, for da blir ikke de "Clear Coat" ballene _så_ fine lenger. De blir mer matte.

Det er faktisk en kule som henger på juletreet som står oppe i inngangspartiet i bowlinghallen.

Ja, jeg jobber i bowlinghallen. Min bedre halvdel vil vel kanskje heller si at jeg "bor" der, siden jeg er der mesteparten av tiden. Lidenskaplig opptatt av bowling tror jeg vi kan si. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg jobber i bowlinghallen. Min bedre halvdel vil vel kanskje heller si at jeg "bor" der, siden jeg er der mesteparten av tiden. Lidenskaplig opptatt av bowling tror jeg vi kan si. :)

Da er det muligens ikke så vanskelig å gjette hva som er favorittfilmen din ?

Onsdag 15.des

Uæææ! Den kula der har vel sett sin siste strike?

Lenke til kommentar

Det er lurt å stille klokka på kameraet ser jeg... Når jeg tar bilder på kvelden sånn etter kl 23, blir de timestampet med etter midnatt.

Lenge siden jeg har brukt kameraet, så tenkte ikke at det fremdeles sto på sommertid.:whistle:

Har ikke lett, men er det noen som vet om en måte en enkelt kan stille exif på -1 time på mange bilder samtidig. Gjerne i FastStone?

Lenke til kommentar

Ang onsdagsbildet.: Ja. Den er passelig knust.. Tar den frem av og til og viser til kundene som bruker de lette barne-kulene (på 6, 7 og 8 pund) til å hive hardt med. De lette kulene er ikke ment for å hive rundt 30 km/t, men på barn som hiver kaster noe svakere.

Sikkert Kingpin du tenkte på? heh. den er morsom ja. Er en stund siden jeg så den. Kanskje jeg skulle se den på storskjerm i mediarommet vi har her. God surround lyd og ca 190 tommer lerret (med vanlig aspect-ratio) vet ikke helt hva det er på widescreen. Får prøve måle det engang jeg har prosjektoren på.

Takk for tips. Skal sjekke ut exiftool :)

Lenke til kommentar

Torsdag tok jeg bilde av en flaske, eller bunnen av den rettere sagt. Flaska, med et karaffel-lignende propp, står oppå disken til pynt. Prøvde å finne bilde av flaska (Krosno, Poland står det på den.) på nett, men ingen hell så langt. Var ei jeg fant på brukthandelen til 30 kr.

Under flaska ligger det et LED-lys som skifter farge og det skapte en stilig effekt. Samme effekt har jeg i isboksen, men da med lyslister.

The Big Lebowski var en litt smule merkelig film mener jeg å huske, men en av veldig få "bowle-filmer". Jeg foretrekker iallefall Kingpin foran den.

Lenke til kommentar

Fredag 17.des

post-64550-0-92198600-1292698803_thumb.jpg

EXIF:

1/60 sec

Program P

Eksponeringskompensasjon -1EV

F 2,5

ISO 400

Stativ ble faktisk brukt denne gang, for første gang denne uka. Se under for bildeforklaring. :)

Slik kan det gå når det er for mye kraft istedet for teknikk. Dette er et arrangert bilde og jeg stripsa handtaket til golfkølla fast i stativet for å få den til å "være på rett plass". Nå er jeg ikke sikker på hvor vedkommende egentlig traff når han klarte å knekke golfkølla, men knakk gjorde den allikavel. Bilde tatt i GolfSim/Media-rommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...