Gå til innhold

Hvilken programvare for avspilling av media på HTPC?

Anbefalte innlegg

Skal snart sette sammen min første HTPC og lurer derfor på hvilken programvare for avspilling av lyd og video som er å foretrekke. HTPCen blir utstyrt med 64-bits Windows 7 Home Premium som operativsystem og skal kobles til en 40" LED. Det er fortrinnsvis video jeg er usikker på hvordan jeg skal spille av, lyden går oftest gjennom Spotify.

Av video så er det alt fra ISO-filer og de "vanlige" formatene for TV-serier som skal spilles av. Alt streames fra en server med Windows Home Server installert.

Jeg lurte på om Windows Media Center gjorde jobben, men er litt usikker i forhold til kvalitet, samt om det blir mye styr med kodeker.

Håper på innspill her! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har såvidt prøvd Windows Medie Center, Mediaportal og XBMC.

WMC og XBMC fungerer best med min fjernkontroll mens opplever at det er mange taster som Mediaportal ikke responderer på, mulig det noe konfigurering som må til.

Liker XBMC mye bedre enn WMC, pga at den grupperer mediefilene etter mappestrukturen de er lagret i windows utforsker mens WMC grupperer etter metadataene i filene, noe som skaper mye rot synes jeg.

Et spørsmål: Når jeg trykker medie-knappen på fjernkontrollen er det foreløpig WMC som åpner seg. Er det noen som vet hvordan jeg får endret i windows til at XBMC er standard for dette? Har foreløpig ikke funnet ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...